اجرای طرح سیستم های روستایی در بنیاد مسکن/امنیت روستایی در برابر شرایط اضطراری ضروری است

ساعت: 09:54
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1779634

محمدرضا شاملو گفت: طرح سامانه های روستایی توسط بنیاد مسکن تدوین شده و در راستای تقویت برنامه های اقتصادی و توسعه روستایی در سطح ملی در طرح اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر همدان، محمدرضا شاملو معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه طرح بهسازی روستای کندهلان ملایر با اشاره به مهمترین مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی، کالبدی و عمرانی گفت: مشکلات مهم در اقدامات انجام شده فاصله زیادی بین روستاها و شهرها وجود دارد.

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طراحی طرح سامانه های روستایی در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تقویت برنامه های اقتصادی و توسعه روستایی در سطح ملی اجرا می شود.

وی افزود: در 23 استان تفاهم نامه با مدیران مبادله شده و در هفت استان این طرح به صورت پایلوت اجرا شده است.

شاملو بابیان اینکه حفاظت از روستاها در برابر حوادث غیرمترقبه ضروری است، بیان کرد: در سال های اخیر بر اساس سیاست های نظام، 50 درصد روستاهای کشور مقاوم سازی شده اند.

وی مقاوم سازی مسکن روستایی را از اولویت های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح با همکاری مدیریت بحران استان ها و سازمان مدیریت بحران کشور انجام می شود.

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در سال های آینده ساختار مناطق روستایی به موازات تامین و مقاوم سازی مسکن تامین می شود.

شاملو همچنین به آغاز مستندسازی املاک روستایی از برنامه دوم توسعه اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 3 میلیون و 400 هزار مسکن روستایی در کشور سندسازی شده است.

وی افزود: در این راستا هماهنگی های خوبی با سازمان ثبت و اسناد کشور صورت گرفته تا بتوانیم ظرف مدت هشت سال برای کل کشور املاک روستایی را سنددار کنیم و بتوانیم تمام واحدهای روستایی را سنددار کنیم.

شاملو با اشاره به وام های اعطایی به استان همدان گفت: حدود 130 میلیارد تن وام از محل منابع ملی و قیر به بنیاد مسکن استان همدان اعطا شده است.

وی افزود: این وام برای اجرای طرح های عمران روستایی در نظر گرفته شده که تا پایان سال 1400 نزدیک به صد میلیارد تن به صورت توزیع نهایی در اختیار بنیاد مسکن استان همدان قرار می گیرد.

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه استان همدان سابقه طولانی در اجرای این طرح هادی داشته و به عنوان پیشرو شناخته می شود، گفت: اجرای طرح هادی.

وی افزود: تمامی روستاهای استان همدان شرایط تهیه طرح هادی را دارند و تاکنون در 84 درصد روستاهای این استان اجرای طرح هادی آغاز شده است.

شاملو بابیان اینکه اقدامات گسترده ای برای بهسازی روستاهای استان همدان انجام شده است، گفت: با حمایت نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی برای روستاها در نظر گرفته شده است و امیدواریم اقدامات موثری انجام شود. گرفته شود.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید