طرح حفاظتی، طرحی ضروری و مفید برای آرامش و امنیت جامعه است/ تلاش وزارت ارتباطات برای ارائه سیم کارت با شرایط سنی


ساعت: 14:18
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809575

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین لازم برای برخورد با برنامه های خبری، افراد در فضای مجازی وجود دارد، تنها دستگاه های مسئول باید به وظایف خود به درستی عمل کنند، گفت: طرح حفاظت از فضای مجازی بسیار ضروری و مفید است. و به همان اندازه که نتیجه کمی زمان می برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ دسترسی انسان به فناوری‌های موبایل و پیشرفت چشمگیر در تأمین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در کنار همه مزایا و مزایا را می‌توان فاجعه‌ای دانست که تاکنون تأثیرات مرئی و نامرئی بسیاری بر جامعه بشری داشته است. به خصوص در جامعه ما ایران بدون فرهنگ سازی و تدوین قانون مدون برای استفاده از آن، افراد بی رحمی وارد این فضای نابسامان شده و ساعات زیادی از شبانه روز را با آن سپری می کنند.

این در حالی است که مردم اکثر کشورهای بزرگ جهان و مدعی آزادی بیان تنها بر اساس قوانین خود حق استفاده قانونی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و حتی تلویزیون و ماهواره را دارند، هرچند که رهبران آنها همواره سعی در گسترش شعار آزادی بیان دارند. در جامعه ما تشویق و تشویق مصرف کنندگان ایرانی به استفاده بیشتر از آن برای اهداف خاص.

این در حالی است که برخی برای شایعه پراکنی، نشر اکاذیب، شایعه پراکنی، افزایش اخبار و ایجاد یأس و یأس و برخی دیگر برای ترویج بی بندوباری و ابتذال فرهنگی به دنبال دشمنان این فضا هستند، برخی با فروش مواد مخدر، اسلحه، قمار و شرط بندی بسیاری را به وجود آورده اند. مشکلات مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی برای کاربران شبکه های اجتماعی.

به عنوان مثال با نگاهی به صفحات حوادث در رسانه های جهان، هر روز اتفاقات تلخ و ناگوار بسیاری در نقاط مختلف جهان رخ می دهد، اما برخی از آنها این اتفاقات را افزایش داده و با گلچینی از بهترین اتفاقات جهان مقایسه می کنند. و ناامنی را برای مخاطب به تصویر می کشند و به علاوه برخی از سلبریتی ها با تکثیر آن به آن دامن می زنند و بدون رعایت تقوا به راحتی جای ظالم و مظلوم و جلاد و شهید را عوض می کنند. گویی دشمن در داخل کشور شعبه یا پایگاه ایجاد کرده است.

با بررسی آمار سازمان‌های بین‌المللی می‌بینیم که حوادث تلخ تنها به جغرافیای ایران محدود نمی‌شود، بلکه در بین بسیاری از کشورها ایران حتی در پایین‌ترین رتبه قرار دارد، اما متأسفانه رسانه‌های خارجی با برخی سودها و پیاده نظام دشمنان، استادان بزرگ اخاذی، این اخبار را با اهداف خود چند برابر کنید.

بر این اساس نیاز شدیدی به قوانین مدون برای مدیریت و نظارت بر نشریات در فضای مجازی و همچنین رسانه ها و مسئولان در این مهم وجود دارد که رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها بر آن تاکید کرده اند. شکست خورده اند زیرا متأسفانه به دلیل خلاء و نبود سازوکار قانونی کافی، برخی اتفاقات و رفتارهای خلاف قوانین که عواقب ناخوشایندی به دنبال دارد در فضای مجازی تکثیر و اغراق می شود.


* طرح حفاظتی یک طرح ضروری و مفید برای آرامش و امنیت جامعه است

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در پاسخ به اینکه کدام نهاد و ارگانی در کشور موظف به برخورد و برخورد با متخلفان فضای مجازی است، گفت: قانونی تحت عنوان در نیروی انتظامی وجود دارد که می تواند در آژانس های مجازی شورای عالی فضایی به موارد مشابه رسیدگی کند. که در ارگان های مختلف از جمله وزارت ارشاد تصمیم می گیرند با این گونه برنامه های خبری که فضای رعب و وحشت را در بین مردم ایجاد می کند، برخورد کنند، بنابراین واضح است که دستگاه های مسئول فقط باید به وظایف خود عمل کنند. درست انجامش بده

نماینده شهرستان های شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در طرح حفاظت از فضای مجازی در زمینه تعطیلی و قانونی شدن فضای مجازی نواقصی وجود دارد که با همه هجمه ها مواجه شد و به نوعی روند کار را کند کرد. . به نوعی معطل شدند وگرنه یکی از موضوعات اصلی طرح حفاظت از فضای مجازی همین موضوع بود که متاسفانه به این شکل حل شد اما در نهایت مجلس باید کار خود را انجام دهد تا مردم مجبور نباشند. نگران بودن.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت ارتباطات کار بسیار خوبی را آغاز کرده است و این موضوع سیم کارت های طبقه بندی شده و تعیین شرایط سنی استفاده از آن است که می تواند برای خانواده ها مفید باشد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح حفاظت در چه مرحله ای است، گفت: کار بر روی طرح حفاظت در فضای مجازی در حال انجام است، اما به هر حال رسیدن به نتیجه کمی زمان بر است، اما واقعا لازم است. به همین دلیل در آن زمان از این طرح دفاع کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید