انتظارات مردم در حوزه ارتباطات در سال های اخیر برآورده نشده است/ تلاش ویژه دولت برای حل مشکل در حوزه ارتباطات


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810498

یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث خدمات اینترنتی آنچه نیاز داریم را نداریم و این بدان معنا نیست که در این زمینه کاری انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی باقری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج؛ وی با اشاره به ماموریت های وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات ماموریت های متعددی داشت که زمانی روی تلفن ثابت و سپس تلفن همراه متمرکز شد و بعد اینترنت به یکی از ماموریت های آن وزارتخانه تبدیل شد.

وی گفت: ما با خدمات تلفن ثابت در اینترنت مشکل داریم. ما آنچه را که از نظر خدمات اینترنتی نیاز داریم را نداریم و این بدان معنا نیست که هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است.»

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه در حوزه ارتباطات کارهای زیادی انجام شده اما هنوز انتظارات برآورده نشده است و یکی از دلایل آن این است که این صنعت روز به روز در حال توسعه و رشد است و امکانات و تجهیزات آن باید به روز و متنوع باشد.

وی با بیان اینکه هر روز که می گذرد تجهیزات لازم در حوزه ارتباطات در حال گسترش است، گفت: فوریت این وزارتخانه برای ارائه خدمات به این سادگی نیست چرا که این حوزه نیازمند سرمایه گذاری زیادی است.

حفاری با بیان اینکه این مشکلات باعث می شود تا دولت خدمات رسانی در این حوزه کماکان انجام شود، ادامه داد: نیاز روزافزون جامعه به حوزه ارتباطات و فضای مجازی و ظهور الزامات جدید در این حوزه در جمعیت و تعداد و تنوع خدمات رو به افزایش است و این مستلزم تامین زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات، فناوری و به یک معنا نیازمند سرمایه گذاری های کلان است.

وی با بیان اینکه این مشکلات باعث نارضایتی مردم از خدمات ارتباطی شده است، گفت: شیوع ویروس کرونا که باعث بیماری و مشکلات اقتصادی شده است، برخی از مشکلات از جمله صنعت ارتباطات را تغییر داده است.

یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فضای مجازی از زمان شیوع ویروس کراون به شدت افزایش یافته است و طبیعی است که در این زمینه مشکل داریم.

حفاری ها با بیان اینکه علیرغم تحریم ها و عدم استفاده از آخرین فناوری روز دنیا، همگام شدن با ارتباطات برای ما سخت است، افزود: بخش خصوصی نتوانسته وارد این موضوع شود و سرمایه گذاری کند.

یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان در برخی از روستاها به ویژه روستاهای دورافتاده آنتن دهی تلفن ثابت و تلفن همراه مشکلات زیادی وجود دارد.

حفاری گفت: دولت فعلی اراده خوبی برای توسعه زیرساخت ها دارد و اقدامات و پیگیری های خوبی انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید