پیشرفت مثبت مذاکرات در وین انتظارات ما را برآورده نمی کند

وی با اشاره به اینکه اکنون مذاکره لحظه مهمی است، گفت: انتظار می رود همه کشورها با دستور کار مشخص به وین بیایند و به توافق برسند و آماده تصمیم گیری سیاسی باشند.

امیر عبداللهیان همچنین از تلاش‌های جوزف بورل، انریکه مورا و اتحادیه اروپا برای هماهنگی مذاکرات تشکر کرد و گفت: از مذاکرات قبلی تحولات مثبتی در این مذاکرات رخ داده است، اما همچنان انتظارات ما را برآورده نکرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم اما با همان صراحت و قاطعیت بر حفظ خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

وزیر امور خارجه ایران در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: متأسفانه برجام در سال های اخیر هیچ سود اقتصادی برای ایران نداشته است. ما تنها در صورتی به یک توافق خوب می رسیم که منافع اقتصادی ما را به شکلی پایدار و قابل اعتماد تامین کند.

امیر عبداللهیان در پایان تاکید کرد که ایران مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است و در این راستا به عنوان هماهنگ کننده برجام با اتحادیه اروپا در روابط دائمی و نزدیک خواهد بود.

به گزارش ایرنا، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز شنبه، منفعت اقتصادی واقعی و موثر برای ایران را شرط لازم این توافق خواند و گفت: لغو تحریم ها اقدام سازنده تلقی نمی شود.

دریادار علی شمهانی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: منفعت اقتصادی واقعی، مؤثر و قابل تأیید ایران شرط لازم برای انعقاد توافق است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: نمایش لغو تحریم ها اقدام سازنده محسوب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید