انتظارات برآورده نشده همدانی ها برای بهبود وضعیت مسکن


ساعت: 07:51
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894271

مسئولانی که به جای اقدام تحول آفرین فقط آمار می دهند!

با گذشت یک سال از دستور رئیس جمهور برای پیگیری مسکن ملی در کشور، هیچ اقدام عملی و معناداری در این زمینه از سوی مسئولان ذیربط استانی در همدان انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان؛ در این سال ها به درخواست رهبر فرزانه انقلاب بحث تولد فرزند بسیار داغ است، بنا به خواست مردم یکی از بزرگترین دغدغه های خانواده هایی که می خواهند بچه دار شوند، بچه دار شدن است. سقف بالای سرشان و صاحب خانه هستند..


در این دوران سخت و پرتنش اقتصادی و درآمد کم خانوار، چه غم انگیز است وقتی اینقدر تلاش می کنید که بتوانید مانند سایر مردم بدون استرس و نگرانی سرپناهی امن داشته باشید که حق طبیعی هر انسانی بر خانواده است. اما همانطور که شرارت و بی تدبیری برخی از مسئولان و سودجویی مردان در دلالی املاک و زمین باید از این حق طبیعی دور باشد..


با گذشت یک سال متاسفانه علیرغم نیاز شدید شهر و استان همدان به ساخت مسکن و قول دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، همچنان در شهر همدان حتی از نظر تامین زمین مورد نیاز ملی با چالش مواجه است. مسکن و مردم شاهد تغییر هستند در بحث مسکن قابل توجه نیستند.


در همین راستا به سراغ فرزاد تیموری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان رفتیم..


تیموری در این رابطه به خبرنگار عصرهمدان گفت; وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 18 جلسه ای در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان که هجدهمین جلسه شب گذشته بود برگزار شد و تمامی پروژه های مسکن به صورت موردی بررسی شد..


وی افزود: در این جلسات موضوعات مهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تامین زمین تا طرح و مجوز ساخت و ساز و توسعه فیزیکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت..


این مسئول افزود: برای اجرای این پروژه، هیئت تامین استان سیاست و اجرای پروژه را دنبال می کند و باید بر اساس اصول، ضوابط و مقررات ملی ساخت و ساز ساخته شود..


معاون عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها مانند نهاوند و ملایر که مشکل زمینی نداشته ایم سرعت کار بسیار خوب و قابل قبول است، گفت: این پروژه در ملایر نیز می باشد. 560 واحد گرفته شده و کار می کند.


تیموری افزود: تعدادی از پروژه های نهضت ملی مسکن در تپه حاج شمسعلی توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است و قرار است این پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شود..


وی خاطرنشان کرد که یک پروژه 480 همچنین یک واحد در شهرک فرهنگیان داریم که قرار است پس از مقاوم سازی زمین انجام شود و بخشی از زمین الحاقی از شورین که ایراداتی دارند که به فرمانداری ابلاغ شده و مشکل در حال رفع است. ..


به گزارش اشرامدان؛ در این گفت‌وگوی کوتاه تنها به دنبال آمار و ارقام نبودیم، زیرا ما و مردم از مسئولان مربوطه می‌خواهیم در مرحله اول در صحبت‌ها و ارائه‌شان صداقت داشته باشند و در مرحله بعد تغییرات و تحولات محسوسی در این زمینه ایجاد شود. رشته..


در نتیجه پاسخی برای سوالات متداول مردم که چرا پس از ثبت طرح ملی ترافیک و پالایش ثبت نام کنندگان و تایید نهایی هیچ اقدام مثبتی از سوی مسکن و شهرسازی انجام نشده است، دریافت نکرده ایم. دیگران.!


البته یا مسئولان استانی از دغدغه های مردم و مدیریت در خصوص ساخت و ساز مسکن و وضعیت موجود آگاه نیستند و یا متاسفانه نمی توانند به وظایف خود در این زمینه به درستی عمل کنند که در هر دو صورت استعفا و استعفا به تقوا نزدیکتر است.!


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید