الگوی متفاوت حکمرانی در مهمترین معاونت وزارت ورزش و جوانان / از تکواندو تا وزارت برای برآورده کردن انتظارات

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799174

وزیر ورزش و جوانان پس از کش و قوس های فراوان طی حکمی معاونت قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای را در وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان طی حکمی سیدمحمد پولادگر را به عنوان معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. در بخشی از حکم سجادی برای پولادگر آمده است: «انقلابی گری»، «دموکراسی»، «پاکی و مفاسد ستیزی» و «حکومت قانون» دولت سیزدهم در ساماندهی امور فدراسیون ها، هیئت های ورزشی و باشگاه های ورزشی تعداد و کیفیت را افزایش می دهد. سطح فعالیت ورزشکاران، مربیان و به ویژه قهرمانان در زمینه “تامین فرصت های ملی، آسیایی و جهانی”.

شاید لازم باشد ابتدا نگاهی کوتاه به دفتر خاطرات مدیریت پولادگر بیندازیم. وی سال ها در حوزه علمیه کوم تحصیل کرد و دارای تحصیلات حوزوی در پایان سطح 2، لیسانس علوم سیاسی و فوق لیسانس فلسفه و حکمت اسلامی است. پولادگر رئیس شورای تکواندو استان مرکزی و استان کوم (1362-1373)، نایب رئیس فدراسیون تکواندو (1373-1379)، رئیس فدراسیون (1379-1400)، عضو شورای مرکزی ورزش ملی. بسیج (از سال 1998)، رئیس انجمن تکواندو غرب آسیا (2008-2015)، عضو شورای اجرایی فدراسیون جهانی (1392-1384)، نایب رئیس اتحادیه آسیا (2008-2014) و عضو اجرایی شورای کمیته ملی المپیک ایران همچنان نقشی جدید و مهم دارد.

سجادی: کارنامه درخشان پولادگر بر هیچکس پوشیده نیست

سیدحمید سجادی با اشاره به انتخاب سید محمد پولادگر به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش، گفت: کارنامه درخشان پولادگر بر هیچکس پوشیده نیست و حضور 22 ساله وی در فدراسیون تکواندو ثابت می کند که وی خدمات ارزنده ای را در این عرصه پرطرفدار ارائه کرده است ثبات مدیریت یکی از عوامل موفقیت در دنیای امروز است و پولادگر با ثبات مدیریتی در این سال ها بستر رویدادهای بزرگ را پی ریزی کرد. با بهترین اقدامات برای ورزش کشور.کارهای زیادی در جای خود باقی مانده است که همه باید دست به دست هم دهیم و با مشارکت و همدلی جلو برویم. خوشحالیم که یکی از بهترین گزینه ها را برای سمت مهم نایب رئیسی چمپیونشیپ انتخاب کرده ایم و توسعه ورزش حرفه ای با توجه به نزدیک بودن به بازی های آسیایی و المپیک، باید تمام تلاش خود را برای حضور در این بازی ها و آمادگی برای بازی های المپیک انجام دهیم. در برخی فدراسیون ها تغییراتی داشته ایم و همچنان انتخابات خواهیم داشت و باید با همه این اتفاقات در عرصه ورزش قهرمانی تلاش ویژه ای داشته باشیم.

پولادگر: قدرت ما دشمن را ناامید می کند

سید محمد پولادگر همچنین بر لزوم همدلی مجموعه وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: تلاش ما در این معاونت این خواهد بود که بتوانیم از همین الان کارها را انجام دهیم و تعلل نکنیم. قطعا انجام آن به صورت تیمی موفق خواهد بود و از ظرفیت کل مجموعه برای رسیدن به اهداف عالی وزارت ورزش و جوانان استفاده خواهیم کرد. با توجه به اینکه بازی های آسیایی در پیش است و باید خود را برای المپیک آماده کنیم، تمرکزمان را روی آمادگی فدراسیون ها خواهیم گذاشت و هدفمان اعزام کاروانی با کیفیت به مسابقات است. زمان زیادی تا شروع بازی های آسیایی هانگژو باقی نمانده و همه فدراسیون ها باید تمام تلاش خود را برای آماده سازی تیم ها انجام دهند و ما تمام تلاش خود را برای کمک به ورزش قهرمانی انجام خواهیم داد. هدف دیگر ما برداشتن بار از دوش ورزش کشور است و به همین دلیل نیازمند همت کل وزارت ورزش و جوانان هستیم. ورزش در تمامی مناسبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأثیر دارد و بدون شک موفقیت ورزش در کشور نشاط و نشاط اجتماعی را به همراه دارد. باید در جهت تقویت روحیه ملی گام برداریم و در صورت وجود برخی مشکلات اقتصادی، در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم. هر چقدر هم در ورزش موفق باشیم، قطعا دشمن را ناامید می کنیم و کشور را در همه عرصه ها رشد و آبادانی می کنیم.

انتقال خون تازه برای ورزش در حضور مرد فولادی

در بین تمامی رکوردهای پولادگر، حضور او در فدراسیون تکواندو شاید شاخص ترین و خوب ترین معیار سنجش سطح دولتی او باشد. اگرچه تکواندوی ایران در سال های اخیر از نظر فنی از روند مطلوب منحرف شده است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این فدراسیون جزو اولین رشته هایی بود که ساختار منطقی و سیستم اداری منسجمی داشت. این اقدامات همچنین از موثرترین فعالیت های فولادسازی در فدراسیون تکواندو بود.

در سال های اخیر الگوی حکمرانی پولادگر به گونه ای بوده که تکواندو در سراسر ایران پیشرفت خوبی داشته است. ارتقای رشته هایی مانند تکواندو کاری سخت و پیچیده بود که او و تیم مدیریتی اش به خوبی از عهده آن برآمدند. البته این خلاصه اخلاق و فعالیت های فرهنگی، تکواندو را از حاشیه رانده می کند.

این امر باعث شد که تکواندو به یک رشته مولد در عرصه قهرمانی و نیروی کار تبدیل شود. حضور ورزشکاران و مربیان در کشورهای مختلف بهره وری این ورزش را ثابت می کند. حالا که او از فدراسیون رفته است، اهالی ورزش انتظار دارند پولادگر تمام تجربیات گذشته خود را جمع کند و خون تازه ای در ورزش کشور بریزد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید