مذاکرات در وین مثبت است / ما پیشرفت کرده ایم

ساعت: 19:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792685

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی درباره مذاکرات جاری برای رفع تحریم ها گفت: ما در نشست وین پیشرفت هایی داشته ایم و امیدواریم این روند در روزهای آینده ادامه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المیادین، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی روز پنجشنبه در وین گفت: مذاکرات در وین مثبت است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: ما در نشست وین پیشرفت هایی داشته ایم و امیدواریم این روند در روزهای آینده ادامه یابد.

به گزارش المیادین، میخائیل اولیانوف افزود: «ما می توانیم در چند روز آینده در مورد این پیشرفت صحبت کنیم.

گفتنی است برخی رسانه ها از اعلام سخنان مذاکره کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین پس از نشست سه جانبه با مذاکره کنندگان ارشد ایران و چین خبر دادند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که با ایران برای نصب دوربین های مداربسته در مجتمع تسا در کرج به توافق رسیده است.

به گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: توافق با ایران برای جایگزینی دوربین های جدید (به جای دوربین های آسیب دیده) در تاسیسات کرج، تحول مهمی برای فعالیت های بازرسی و نظارتی ایران است. این قرارداد به ما اجازه می دهد تا آگاهی دائمی خود را از (فعالیت) این موسسه تجدید کنیم. این دوربین ها در روزهای آینده نصب خواهند شد.

در این بیانیه به نقل از رافائل گروسی، مدیرکل آژانس افزود: من صمیمانه امیدوارم که بتوانیم به گفتگوهای سازنده برای حل و فصل هر گونه مسائل امنیتی باقی مانده با ایران ادامه دهیم.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی و تهران برای نصب مجدد دوربین های فیلمبرداری در کارگاه کرج به توافق رسیده اند. محرک آزاردهنده ای که از ماه سپتامبر توجه بسیاری را در جامعه بین المللی و رسانه ها به خود جلب کرده بود، اکنون برداشته شده است. به هر دو طرف تبریک می گویم!

موضع روسیه در قبال توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی با تهران

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در توئیتی از توافق ایران و ایران برای نصب دوربین‌های نظارتی در مجتمع تسا کرج خبر داد و افزود: این موضوع برای تحقیق در مورد توافق هسته‌ای بسیار مهم است. و کار برای رسیدگی به سایر مسائل مهم والدین ادامه خواهد داشت.

گروسی: آژانس در حال نصب دوربین های مداربسته جدید در سایت کرج است

پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد ایرانی و غربی گزارش داده بود که تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نصب دوربین های مداربسته در تاسیسات سانتریفیوژ کرج به توافق رسیده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید