کدام فیلم‌های جهانی امسال انتظارات را برآورده نکرد؟

به گزارش خبرگزاری موج


به گفته Screen Rent، سال 2023 به طور کلی سال خوبی است سینما اما برخی از پروژه های مورد انتظار نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. درست است که تلاش برای راضی نگه داشتن همه هرگز جواب نمی دهد، اما انتظار می رود برخی از فیلم ها از قبل جزو بهترین ها باشند. در اینجا 10 فیلمی را معرفی می کنیم که نه تنها نتوانستند در لیست برتر قرار بگیرند، بلکه منتظران را ناامید کردند.

در این فهرست پرفروش‌ها که سعی می‌کنند تقاضای طرفداران را پیش‌بینی کنند و به همین دلیل اغلب شخصیت‌ها و روایت را نادیده می‌گیرند، فیلم‌هایی هستند که پتانسیل بالایی داشتند اما به دلیل عدم دقت تاریخی، تاخیر زمانی و استفاده بیش از حد از نوستالژی، ناامیدکننده شدند.

برخی از فیلم‌هایی که برای توجیه بودجه‌های هنگفت و زمان تولید طولانی تلاش می‌کردند، طرفدارانی را که انتظار بیشتری داشتند ناامید کردند. چندین فرنچایز بزرگ که معمولاً بسیار قابل اعتماد هستند نیز به طرز بدی شکست خورده اند.

فیلم‌ها، به‌ویژه آنهایی که از فرنچایزهای قدیمی هستند، می‌توانند وزن کمتری از حد انتظار داشته باشند. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به یک فیلم ناامید کننده شود.

ناامید کننده ترین فیلم های سال 2023 می توانستند عالی باشند اگر آن را به گونه ای متفاوت انجام می دادند، اما در عوض به نمونه هایی از پتانسیل هدر رفته تبدیل شدند.

ناپلئون

«ناپلئون» نمی‌توانست آن فیلم زندگی‌نامه‌ای مفصلی باشد که وعده داده بود

از آنجایی که ریدلی اسکات و خواکین فینیکس بیش از 20 سال پس از موفقیت گلادیاتور دوباره متحد شدند، نتیجه همه را به چالش کشید. ناپلئون فیلم وحشتناکی نیست، اما طرفداران منتظر یک درام تاریخی حماسی هستند که ظهور و سقوط یکی از قدرتمندترین چهره های اروپا را مستند می کند. متأسفانه، نادرستی‌های تاریخی ناپلئون، طرفداران این ژانر را علیه او برانگیخت و صحنه‌های جنگ و عاشقانه‌های او به اندازه‌ای جذاب نبود که برای عموم مردم جذاب باشد. در حالی که این فیلم درست قبل از شروع فصل جوایز سینمایی اکران شد، تمام عوامل موفقیت در فصل جوایز را داشت، اما محصول نهایی بسیار ضعیف بود.

به سرعت X

شیرین کاری های زیاد اما داستان نویسی ضعیف

Fast and the Furious در سال های اخیر رو به افول بوده است. از زمان از دست دادن غم انگیز پل واکر، این فرنچایز با هر قسمت جدید خطرات و پوچ بودن را افزایش داده است. «X-Speed» مانند تمام نسخه‌های قبلی خود، دو یا سه صحنه اکشن واقعاً شگفت‌انگیز دارد، اما طرح کلی به طرز تاسف‌باری ضعیف است. جیسون موموآ با اجرای عالی در نقش دانته، شخصیت شرور پر زرق و برق اما تهدیدآمیز، تمام تلاشش را می‌کند تا اوج را بالا ببرد، اما حضور او در مقابل دیالوگ‌های بی‌معنی جواب نمی‌دهد. طرفداران این فرنچایز تمام ضرب و شتم فیلم های قبلی را پیدا کردند، اما روایت قانع کننده ای نداشتند.

نفیلد

یک داستان عالی به یک فیلم متوسط ​​تبدیل شد

نیکلاس کیج در این فیلم نقش یک خون آشام را ایفا می کند و نیکلاس هولت در نقش آشنای اوست. به نظر می رسد دستور العملی برای ساخت یک کمدی ترسناک عالی وجود دارد، اما «رنفیلد» هرگز عمیق نمی شود. رنفیلد متوجه می شود که رابطه او با استادش اعتیاد آور و سمی است، بنابراین تصمیم می گیرد راه خود را بسازد. تصمیم رنفیلد برای بیرون آمدن از سایه دراکولا نشان دهنده تصمیم ضعیف فیلم برای تنزل دادن کیج به نقشی کوچکتر است. او به وضوح از نقش خود به عنوان یک هیولای فیلم B لذت می برد، اما زمان کافی در فیلم به او داده نمی شود، و در حالی که می توانست گیشه را بگیرد، کار خود را پر از غم و اندوه غیر قابل تصور به پایان رساند.

فلش ها

9 سال برای ساختن یک فیلم کافی نبود

رعد و برق که با مشکلات تولید و تداوم گروهی که افت شدیدی را متحمل شده بود، پیش از شروع آن محکوم به فنا بود. مایکل کیتون دوباره نقش خود را به عنوان بتمن بازی می‌کند و سرگرمی را به ارمغان می‌آورد، و سوپرگرل ظاهر جالبی دارد، اما یک طرح گیج‌کننده ماجراجویی چندجهانی را متوقف می‌کند. در حالی که چیزهای زیادی در مورد این فیلم وجود دارد، اما نمی تواند اکشن بلندپروازانه اش را جبران کند، که گاهی اوقات بی نتیجه می شود.

ایندیانا جونز و چرخ ثروت

نماد عمل بسیار خوب اما کافی نیست

ایده سفر در زمان نیز نمی تواند این فیلم را به روزهای شکوه سه گانه اصلی بازگرداند. هریسون فورد مثل همیشه جذاب است و فیلم دارای سکانس‌های اکشن واقعاً پرتنشی است، از جمله تعقیب و گریز هیجان‌انگیز توک توک در خیابان‌های باریک طنجه. پایان بحث برانگیز ایندیانا جونز و چرخ ثروت برای برخی بسیار زیاد است، اگرچه نکات داستانی مناسبی در سراسر فیلم وجود دارد. اما کلاه و شلاق نمادین به تنهایی چیزی نیست که باعث محبوبیت ایندیانا جونز شده است.

میل

آرزویی که جشن تولد 100 سالگی دیزنی را خراب کرد

با ترکیبی از انیمیشن های سه بعدی و دو بعدی، آرزو به عنوان بازگشتی به دوران داستان های تاریخی کلاسیک دیزنی تبلیغ شد. اما در عوض به یک تمرین بازاریابی ناشیانه تبدیل شد. آرزو نقطه پایان منطقی وسواس سینمای مدرن با نوستالژی است و تراژدی واقعی این است که وقتی می‌خواهد مسیر خود را بسازد، هنوز زوزه‌ای از آن جادوی ناملموس دیزنی و البته ضرباهنگ فراموش‌نشدنی موسیقی متن به گوش می‌رسد.

طراحی

تنظیمات پیش فرض عجیب و غریب با اجرای نامرتب

مشخص نیست که «نقاشی» می‌خواهد یک کمدی پر سر و صدا باشد یا تأملی متفکرانه درباره پیری و ارزش هنر. این فیلم شبیه یک فیلم بیوگرافی باب راس است، اما به سادگی از این هنرمند محبوب تلویزیون الهام گرفته شده است. شخصیت جذاب اوون ویلسون کاملاً با آرامش شبه درمانی باب راس مطابقت دارد، بنابراین فیلم پتانسیل آن را داشت که یک کمدی عجیب و غریب و شاد باشد، اما متأسفانه لحن ناسازگار و شوخی های ضعیف آن را به یک آشفتگی وحشتناک تبدیل کرده است. طراحی پتانسیل تبدیل شدن به یک فیلم عالی را دارد، اما مطمئن نیستیم که می‌خواهد یک کمدی دیوانه‌کننده باشد یا یک مراقبه متفکرانه در مورد پیری و ارزش هنر. در نهایت، او هر دو هدف را از دست می دهد، و بلاتکلیفی او منجر به یک خط داستانی پیچیده می شود که شفافیت ندارد.

آخرین رقص جادویی مایک

جادو در پایان فرنچایز محو می شود

طرفداران چانینگ تیتوم از دیدن او در آخرین رقص جادویی مایک لذت خواهند برد، البته شاید نه به اندازه 2 فیلم اول. برای دوستداران سینما، «آخرین رقص جادویی مایک» چیزی جز یک داستان عاشقانه نیست و به رابطه مایک با یک تاجر ثروتمند با بازی سلما هایک خلاصه می شود. اگر این تلاشی بود برای جذب مخاطب گسترده تر، باید گفت که فیلم به طرفداران اصلی خود بی احترامی می کند. اگر تلاشی برای یک داستان عاشقانه باشد، غیراصلی و ضعیف است.

بهشت احمق ها

طنز بدون نیش

چارلی دی بیشتر با فیلم It's Always Sunny در فیلادلفیا شناخته می شود، اما او همچنین استعداد خود را از تلویزیون به نمایش درآورده است. اولین کارگردانی او “بهشت احمق ها” بود، درباره مردی کم هوش که به دلیل شباهت ظاهری اش به یک بازیگر درجه یک، خود را در کانون توجه هالیوود می بیند. این فیلم لحظات خنده‌داری دارد و می‌تواند یک فیلم باستر کیتون در قرن بیست و یکم باشد، اما این صحنه‌ها بدون زیرمطلب مناسب برای کار منسجم کنار هم قرار می‌گیرند و فیلم از وضعیت کمدی خود فاصله می‌گیرد و بیشتر شبیه به مجموعه‌ای از طرح‌های داستانی است. با یکدیگر. خواهد بود

Ant-Man and the Wasp: Quantum Mania

ناامیدی مارول و نیاز به فراهم کردن زمینه برای فیلم های هیجان انگیز بعدی

جدا از Guardians of the Galaxy 3، مارول سال ناامیدکننده ای را پشت سر گذاشت، مارول و مرد مورچه ای جدید بسیار کمتر از حد انتظار ظاهر شدند و در Quantum Mania، کانگ شرور جاناتان میجرز. اصلاً آن چیزی نیست که باید باشد… کوانتومانیا مجموعه ای از عینک ها و عینک های فوق العاده است و وقتی جلوه های ویژه خوب هستند همه چیز بسیار خوب است اما وقتی بد هستند به طرز خنده داری زشت است و داستان را مستقیم متوقف می کند.


آیا این خبر مفید بود؟