وزارت ارتباطات وارث مجموعه ای عقب مانده از دولت قبل است/ زیرساخت های اینترنتی کشور برای خدمت رسانی به مردم استفاده نشده است


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810406

علی اکبر علیزاده گفت: دولت قبل از اینترنت نه تنها از اینترنت برای خدمت به مردم استفاده نمی کرد، بلکه از آن به عنوان وسیله ای برای تسخیر افکار عمومی در جهت خواسته ها، سلیقه ها و دیدگاه های خود استفاده می کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر علیزاده; این نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس با انتقاد از شرایط ایجاد شده توسط دولت قبل برای بی توجهی به زیرساخت های مخابراتی کشور گفت: دولت پیش از این از اینترنت برای خدمت به مردم استفاده نکرده است. او از ابزارهایی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی بر روی خواسته ها، سلیقه ها و دیدگاه های خود استفاده می کند، بنابراین بر اساس آن برنامه ریزی می کنند.

علی اکبر علیزاده گفت: حدود دو سال از ورود ما به مجلس می گذرد. یکی از خواسته های مکرر اکثر نمایندگان مجلس این است که در منطقه ما اصلا اینترنت وجود نداشته باشد که به عنوان مثال دسترسی همه دانش آموزان به نرم افزارهای شاد را غیرممکن کرده و آنها را مجبور به ترک تحصیل کرده است.

وی افزود: این مسائل نشان می دهد که دولت قبل روی چند شهر بزرگ تمرکز داشت و سیاستش این است که بتواند افکار عمومی را کنترل کند و فرقی نمی کند افراد بدون بلندگو اینترنت داشته باشند یا نه.

علیزاده افزود: در بسیاری از جاده ها حتی جاده تهران – مشهد که بزرگراه ارتباطی اصلی است، اصلاً پوشش اینترنتی ندارد، بنابراین این یک واقعیتی است که وجود دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه این وضعیت به دولت فعلی رسیده است، گفت: باید زیرساخت ها افزایش یابد. البته زیرساخت ها به گونه ای نیست که بتوان با کار معمولی و فعالیت های تبلیغاتی آن را مدیریت کرد، بلکه باید زیرساخت ها به تدریج ایجاد شود که هم سرمایه گذاری کلان می طلبد و هم زمان.

وی افزود: کسانی که در این شرایط مسئولیت این 8 سال را بر عهده داشتند، ناجوانمردانه این 8 سال را بیان نمی کنند، بلکه به تشویق مطالبات مردم از دولت آقای رئیسی می پردازند که البته حق الناس است، اما چه شده است؟ دولت آقای رئیسی و در آن مدت با دولت آقای رئیسی چه کرده یا می کند؟ این موضوع باید برای مردم روشن شود.

علیزاده در پایان گفت: وزارت ارتباطات وارث سیستم بسیار عقب مانده ای است که نمی تواند خدمات خوب و مناسبی به مردم ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید