زیرساخت های بهداشتی اربعین برای خدمت رسانی به زائرین مهیا است


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890871

بهرام عین اللهی از آمادگی زیرساخت های بهداشتی و آماده سازی اقدامات لازم در ایام اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، بهرام عین اللهی در جمع خبرنگاران گفت: کرمانشاه بوی اربعین می دهد و همه زائران کربلا سالهاست از این جاده عبور می کنند که جاده بسیار مقدسی برای زائران است و باعث افتخار مردم است. کرمانشاه و البته این مقدمات همیشه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای اربعین انجام شده است، افزود: رئیس اورژانس کشور نیز در این سفر حضور دارد و از تمامی پایگاه ها بازدید و پیش بینی های لازم انجام شده است.

عین اللهی تصریح کرد: ما نگران گرمازدگی زائران اربعین هستیم، بر این اساس زائران اربعین نباید در ایام حرکت کنند و از این پس پیاده روی و پیاده روی را تمرین کنند و یکی از مشکلات زائران این است که می توانند در طول روز حرکت کنند. می خواهند به یکباره پیاده روی کنند، در حالی که از این پس باید به طور متوسط ​​یک ساعت در روز پیاده روی کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات لازم برای مقابله با گرمازدگی انجام شده است، گفت: مسئولیت این مشکل بر عهده جمعیت هلال احمر است.


ایجاد تعداد کافی پایگاه های اضطراری در عراق

عین الهی با بیان اینکه پایگاه های اورژانس کافی در کشور وجود دارد گفت: در سفر به عراق و همچنین حضور استاندار کربلا در کشور قول داده شد که تمامی تمهیدات برای زائران فراهم شود.

وی با بیان اینکه استاندار کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی با حداکثر توان در خدمت زائران هستند، گفت: تمام تمهیدات لازم برای پیاده روی عظیم اربعین اندیشیده شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: هدف دولت از تامین انسولین مورد نیاز بیماران با وجود تحریم های موجود، حرکت به سمت رضایت است.

وی با اشاره به اجرای طرح دروار و حمایت از تولید داخلی، افزود: کشورهای اطراف ایران باید مواد مخدر عرضه کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: به دلیل سبک زندگی، رژیم غذایی و کم تحرکی، ابتلا به دیابت در کشور زیاد است و یکی از مشکلات این بیماران تهیه انسولین است.


گزارش یک مورد آبله میمون در ایران

عین الهی با بیان اینکه در مقاطعی با کمبود انسولین تا یک میلیون و 500 هزار دوز مواجه هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال مقداری انسولین قلمی تولید کنیم تا مصرف داخلی را تامین و مقداری هم صادر کنیم.

وی در خصوص شیوع آبله میمون افزود: ابتلای یک خانم در خوزستان تایید شده است، البته احتمالا همسرش نیز به دلیل بازگشت از کانادا به این بیماری مبتلا شده است اما آزمایشی انجام نداده است.

عین اللهی تصریح کرد: آبله میمون اپیدمی مانند کرونا نیست و جز برای بیماران مرگ و میر زیادی ندارد.

وی با بیان اینکه علائم بیماری آبله میمون مانند علائم سرماخوردگی همراه با خستگی و بثورات پوستی است، گفت: این بیماری تا زمان ایجاد تاول مسری نیست، اما پس از ایجاد تاول می تواند گسترش یابد.

عین الهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نگران شیوع بیماری آبله میمون نیستیم و در حال حاضر در دنیا شیوع پیدا نمی کند، هرچند با توجه به اینکه کشورهای همسایه از نظر رعایت نکات بهداشتی مانند ایران نیستند، با توجه به اینکه این کشورها به این بیماری مبتلا هستند، باید اقدامات بهداشتی در کشور ما نیز رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید