خدمت رسانی به زائران اربعین از 19 شهریور در موکب سیدالشهدا اوقاف/ روزانه 3 هزار زائر اسکان و خدمات رسانی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام واحدی در گفتگو با دیار آفتاب; وی درباره نحوه خدمات رسانی خیریه به زائران اربعین حسینی در شهرستان کاظمین گفت: موکب خیریه سیدالشهداء(ع) استان مرکزی در روز شنبه؛ موکب خیریه سیدالشهداء(ع) استان مرکزی، در روز شنبه، 1387 به ثمر رساند. 19 شهریور ماه در مسجد براتا واقع در شهر کاظمین نصب می شود و تا 31 شهریور پذیرای زائران است.

وی با بیان اینکه محل موکب سیدالشهدا(ع) در 7 کیلومتری حرم امام موسی کاظم(ع) است، گفت: امسال برای رفاه حال زائران، دو موکب برای اسکان و استقبال در نظر گرفته شده است. زائران اباعبدالله الحسین(ع) در شهر کاظمین که یکی از این موکب ها در مسجد براته و دیگری در مقابل صاحب الزمان حرم امام موسی السّلام برگزار می شود. کاظم (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام).

واحدی افزود: برای رفاه حال زائران موکب سیدالشهدا(ع) مستقر در مسجد براته مجهز به سرویس بهداشتی، حمام، خوابگاه و سایر امکانات است و امسال نیز آمادگی پذیرایی حداقلی را داریم. هر شب 3000 زائر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه اعتبارات این موکب از محل کمک های خیرین، آستان امامزادگان و موقوفات مربوطه تامین شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 45 نفر از کارکنان امامزادگان موکب این اداره کل را همراهی کردند. اوقاف استان مرکزی ; و این کاروان تامین شامل آب معدنی، نانوایی سیار، مخزن آب، سرویس بهداشتی و حمام سیار، برنج، گوشت و آرد، مواد مصرفی یکبار مصرف جهت سرو و توزیع غذا می باشد.

وی به اعزام اکیپ رسانه ای، حضور مستمر امدادگران هلال احمر و برپایی موکب جدید مقابل صاحب الزمان(عج) به عنوان یکی از امکانات رفاهی موکب اهدایی امسال اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جمعی. ختم قرآن، ختم سلام، قرائت عبادت عاشورا، سخنرانی مذهبی هر روز برگزاری مجالس عزاداری و مجالس پرستاری پاسخگویی به مسائل دینی از جمله برنامه های فرهنگی است که امسال در موکب اداره اوقاف اجرا می شود. فعالیت های خیریه استان مرکزی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید