برگزاری نشست مشترک با فرمانده کل سپاه تهران با سفیر ایران در عراق و سرکنسول ایران در نجف برای تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین/اقدامات ویژه سپاه تهران بزرگ برای ساماندهی موکب ، اسکان، غذا و درمان زائران اربعین حسینی در عراق


ساعت: 22:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889105

نشست مشترک سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با محمدکاظم الصادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و حجت الاسلام والمسلمین کاظمی مازندرانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این خصوص در نجف برگزار شد. تسهیل خدمات رسانی به زائران تا اربعین حسینی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ درباره این دیدار گفت: در این دیدار در خصوص همکاری های دوجانبه برای تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی بحث و تبادل نظر شد. به ویژه در خصوص موکب های مهران در خاک عراق (در پاسگاه مرزی) و موکب هایی که در مسیر نجف به کربلا با همت سپاه تهران بزرگ برگزار می شود، موکب فاطمه الزهرا (س) در سوره مبارکه الشریف. -آشرین با بیش از 10000 نفر و ظرفیت اسکان و اطعام آنها در مورد موکب کربلا بحث کردیم.

وی ادامه داد: موضوعی که سفیر ایران در عراق در این دیدار به آن اشاره کرد و از ما کمک خواست توجه ویژه سپاه تهران به تامین آب شرب مسیر زائران از اربعین حسینی بود چرا که به دلیل گرمای شدید هوا در این منطقه نیاز به آب آشامیدنی ولرم وجود دارد و مسیر برای زائران احساس می شود و قرار شد با همکاری خود و با قرار دادن تانکرهای آب در مسیر زائران شاهد احداث کارخانه یخ در نجف باشیم. همچنین با احداث کارخانه یخ سازی و تامین تجهیزات آن توسط سپاه تهران، آب سرد آشامیدنی نمازگزاران حسینی را تامین خواهیم کرد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه یک میلیون بطری آب توسط سپاه تهران بزرگ برای زائران حسینی تهیه می شود، تاکید کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد سپاه تهران بزرگ کمک های ویژه ای در زمین برای سلامتی داشته باشد. و درمان در نجف و در میان مسیرهای زیارتی. اربعین حسینی باید به ویژه در موکب زائران روستایی در عراق برگزار شود و همچنین با ساخت سالن های سلامت خدمات ویژه ای برای درمان زائرانی که احتمال گرمازدگی و بیماری های ناشی از گرمای شدید وجود دارد ارائه شود.

لازم به ذکر است در این دیدار که ظهر امروز (عاشورا حسینی به وقت عراق) در نجف اشرف برگزار شد، سفیر ایران در عراق از خدمات سپاه تهران بزرگ به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد و در پایان این دیدار هدیه فرهنگی توسط فرمانده سپاه تهران به سفیر ایران و در عراق و همچنین سرکنسول ایران در نجف تقدیم شد.

انتهای پیام/

بهزاد مهرکش

دیدگاهتان را بنویسید