ارائه خدمات مختلف به زائران خارجی اربعین در موکب ماهان/ حضور روحانیون پاکستانی مقیم قم در موکب کرمان


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895509

خدمتکارانی که به کار خود به چشم قطره ای در اقیانوس نگاه می کنند.

موکب ماهان هفت سال است در این منطقه مستقر شده است تا با ارائه خدمات مختلف به زائران اربعین خدمت رسانی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; در آستانه اربعین سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش هستیم. بسیاری از مردم برای شرکت در اربعین و انجام مراسم مذهبی در این ایام سوگواری سیدالشهدا (علیه السلام) به عراق سفر می کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور زائران خارجی از کشورهای پاکستان، هند، کشمیر و بنگلادش است که از مرز میرجاوه و استان سیستان و بلوچستان مانند کرمان، سیرجان و بم وارد کشور می شوند و به همین دلیل منطقه ماهان موکب راه اندازی شده و خدمات زیادی ارائه می دهد.

علی لنگری زاده در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص ارائه خدمات به زائران سیدالشهدایی سلام الله علیها در موکب خادمان حسینی از استان کرمان گفت: در این موکب خدمات زیادی از جمله خدمات درمانی، زایمان ارائه می شود. گازوئیل، سرویس های بهداشتی، پذیرایی و غیره و تامین سوخت در این موکب فقط مختص اتوبوس هاست. ساخت پاکستان است و اتوبوس های ایرانی باید سوخت خود را از جایگاه های دیگر تامین کنند.

عشق خدمت به شیفتگان سیدالشهدا روحش قرین آرامش باد

مسئول موکب لشکری ​​حسینی در استان کرمان ادامه داد: برای ارائه خدمات خودرویی اکیپ ها مستقر هستند، هلال احمر و سایر سازمان های ذیربط نیز آماده خدمت رسانی هستند و زائران از روز آینده در موکب حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه 50 مسئول داوطلب و افتخاری و 60 کارگر در این موکب حضور داشتند، گفت: راهی که زائران برای رسیدن به کربلا از آن تردد می کنند در دست حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام است و چیزی جز رحمت او نیست و کار ما قطره ای در دریاست.

لنگری زاده تصریح کرد: اکثر افرادی که خدمت می کنند سهم کوچکی در بلایی که سر اهل بیت علیهم السلام آمده است دارند و هر فردی در حد توان در این زمینه کمک می کند و از نظر من هرکسی است. که اگر در این راستا بیشتر تلاش کند، معظم له بیشتر به او توجه دارند.

حضور روحانیون پاکستانی مقیم قم در موکب ماهان

علی بابایی در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به اینکه موکب ماهان حدود شش تا هفت سال پیش راه اندازی شده است، گفت: در این موکب تمامی خدمات اجتماعی از جمله خدمات پزشکی، تهیه غذا و غذا، خدمات خودرویی و غیره برای زائران ارائه می شود.

استاندار کرمان ادامه داد: بیشترین زائرانی که در این موکب حضور می یابند از جنوب استان و زائران خارجی از کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش و کشمیر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور زائران خارجی در موکب، آیا مترجمی نیز در این موکب وجود دارد، خاطرنشان کرد: به همین منظور هر ساله تعدادی از روحانیون پاکستانی قم در این موکب به صورت دائمی و یا سخنرانی فعالیت می کنند. به زائران شیفتی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید