ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین از طریق موکب حضرت رقیه (س) قزوین


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895556

مسئول حرکات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد

بهمن حیدری گفت: موکب فرهنگی و پزشکی حضرت رقیه(س) از 19 تا 27 شهریور امسال در کربلای معلی مستقر است و پنج پزشک، سه دندانپزشک و 30 پرستار را از جهادگر برای ارائه خدمات به زائران حسینی اعزام می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهمن حیدری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ; وی با اشاره به اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مراسم پیاده روی اربعین گفت: موکب فرهنگی و پزشکی حضرت رقیه(س) با اعزام پنج پزشک، سه دندانپزشک و 30 پرستار جهادگر از 19 تا 27 به زائران حسینی خدمات رسانی می کند. شهریور ماه. امسال در کربلا برپا می شود.

وی با بیان اینکه موکب حضرت رقیه(س) از سال 96 به صورت شبانه روزی به زائران کربلای معلی خدمات رسانی می کند، افزود: خدمات پزشکی، دندانپزشکی و ارائه داروهای رایگان با حضور پزشکان جهادگر و همکاری سه جهادگر. گروه های بدون مرز شکوفه سیب و خادم المهدی(عج) و 40 جهادگر با حمایت بسیج سازندگی استان قزوین.

مسئول حرکت های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه بیشترین مشکلاتی که زائران در ایام اربعین با آن مواجه هستند مواردی مانند گرمازدگی، ویروس کرونا و مشکلات تنفسی است، تهیه دارو برای این بیماری ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حیدری در ادامه به دیگر فعالیت های گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون 15 گروه جهادی در قالب سه اردوی دانش آموزی در سه منطقه فقیرنشین الموت غربی، مرجیس شهر و کوهین با همکاری همکاری می کنند. بسیج سازندگی استان.


9 گروه جهادی از دانشگاه های سراسر قزوین در حوزه های مختلف فعالیت دارند

وی گفت: اردوی احد خمیت سیستران در نوروز با حضور 9 گروه جهادی از دانشگاه های استان قزوین در بخش کوهین در حوزه های فرهنگی، آموزشی، آموزشی، مطالبه گری و پزشکی فعال بود.

این فعال دانشجویی اذعان داشت: دو گروه جهادی «مرز» و «شکوفه سیب» در سه دوره با کمک 30 دندانپزشک و در مهد کودک ایتام و بد سرپرست حلیمه خدمات دندانپزشکی رایگان به خانواده مددجویان زندانی و کمیته امداد ارائه کردند. برای کودکان . .

حیدری بیان کرد: گروه جهادی ثامن الائمه(ع) دانشگاه فرهنگیان روستای ارشت با بازسازی مدرسه روستا و انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی در اردوی عهد خمیت نوروزی فعال است.

اجرای طرح جهاد آموزشی با حضور 120 دانشجو معلم بازمانده از تحصیل

وی تصریح کرد: به همت گروه جهادی خواهران و برادران تمن الائمه(ع)، طرح جهاد آموزشی با حضور 120 دانش آموز و معلم به مدت سه ماه در فضای مجازی در مناطق عقب مانده در یک فرد اجرا شده است. در سراسر استان..

این فعال دانشجویی گفت: گروه جهادی سفیران سلامت بسیج دانشجویی خدمات دامپزشکی از جمله واکسیناسیون و درمان را به دام های این روستا در منطقه آکوجان و روستای خسرود ارائه کرده است.

حیدری در پایان یادآور شد: قرارگاه جهادی خواهران از 9 مردادماه به مدت یک هفته در روستاهای کوهین فعالیت های فرهنگی، آموزشی و درمانی و خدمات مطالبه گری را انجام می دهد.

انتهای پیام/4006

دیدگاهتان را بنویسید