آمادگی کامل سپاه برای ارائه خدمات درمانی و درمانی به زائران اربعین حسینی


ساعت: 15:02
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895344

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام: سپاه و بسیج با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به زائران اربعین خدمت رسانی خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار جمال شکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار وی با بیان خدمات بهداشتی و درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به زائران اربعین گفت: کمیته بهداشت و پدافند زیستی قرارگاه اربعین امیرالمومنین(ع) متشکل از معاونت بهداشت و درمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. بسیج جامعه پزشکی و موسسه بسیج خدمات پزشکی به عنوان متولی خدمات سلامت زائران با استعداد و امکانات در پایانه مرزی مهران مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات عمومی و تخصصی پزشکی، داروخانه، خدمات دندانپزشکی با 5 دستگاه سیار، آزمایشگاه، فیزیوتراپی با 5 تخت، خدمات پرستاری با تجهیزات کامل پزشکی شامل اتاق عمل، سونوگرافی، رادیولوژی و … از جمله خدمات می باشد. ارائه شده . ، برای زائران در ایام اربعین خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین امیرالمومنین(ع) ایلام افزود: نیروی زمینی سپاه سامانه سیار بیمارستانی 65 تختخوابی، بهداری 60 تختخوابی، مؤسسه خدمات پزشکی بسیجیان 25 تختخوابی، مجموعاً اعزام شده است. 150 تخت در دو مرکز بستری مجزا و برادر با خدمات دارویی و همچنین بسیج جامعه پزشکی در پایانه مرزی مهران در قالب کلینیک جامع در قالب مجتمع بهداشتی، امدادی و درمانی مستقر می شود.

سردار شکرمی ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی و فیزیوتراپی با 10 تخت و یونیت بخشی از خدمات بسیج جامعه پزشکی توسط اعضای کمیته بهداشت اربعین سپاه خواهد بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اعلام اینکه کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران کاملا رایگان است، تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد زائران اربعین در مهران، برای مقابله با در صورت بروز حوادث احتمالی، سیستم جنگی جدید با تجهیزات پیشرفته در این مجموعه مستقر خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران ستاد اربعین گفت: با توجه به هجوم زائران در روزهای اخیر بخشی از این خدمات قبل از شروع رسمی عملیات اربعین که از 10 صفر خواهد بود در مهران راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید