ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در مرز شلمچه آغاز شد


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894777

سید محمد محمدی گفت: مرکز درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه با استقرار کادر بهداشتی و درمانی زائران اربعین حسینی کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، سید محمد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در حاشیه مراسم افتتاح مرکز بهداشت و درمان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه اظهار داشت: امسال اولین سالی است که زائران سیدالشهدا(ع) از این مرکز استفاده می کنند. و سالار شهیدان (علیه السلام) به صورت ویژه از مرز بازدید می کنند. خدمات پزشکی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: این مرکز دارای 32 تخت موقت است و ویزیت پزشک، خدمات بهداشتی، تزریقی، مامایی، داروخانه و موارد دیگر وجود دارد.

در ادامه حجت الاسلام محمدجواد عادل پور امام جمعه خرمشهر نیز گفت: با توجه به کمبودهای پزشکی در کشور عراق باید ابتدا به این مرکز از دید انسانی و سپس از منظر اقتصادی نگاه کرد. چشم انداز.

وی تاکید کرد: موضوع اربعین باید فراملی مورد توجه قرار گیرد و باید نگاهی دقیق و متمدنانه به این ایام داشت.

لفتاح احمدنژاد نماینده خرمشهر در شورای اسلامی نیز اظهار داشت: انتظار داریم دولت و دانشگاه علوم پزشکی آبادان توجه ویژه ای به این شهر داشته باشند.

وی با بیان اینکه این مجموعه می تواند در کسب درآمد ارزی کشور موثر باشد، گفت: شهروندان عراقی در آینده می توانند برای ادامه درمان به جای سفر به ترکیه، عربستان و هند به این منطقه بروند.

نادر عبی زاده فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: در گذشته کمتر کسی فکر می کرد این مرکز تا اربعین امسال آماده شود اما با اقدامات بعدی مسئولان و دکتر محمدی رئیس آبادان. دانشگاه علوم پزشکی شاهد فعالیت مرکز شهید سلیمانی بودیم.

وی افزود: این حادثه را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در آینده کانون شهید سلیمانی اولین مرکز در مرز شلمچه برای جذب گردشگر سلامت باشد.

به گزارش راب؛ این مرکز با همکاری وزارت بهداشت و منطقه آزاد اروند با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان ساخته شده است.

همچنین 49 دستگاه آمبولانس، 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار فروند بالگرد اورژانس و 2 فروند هواپیمای حمل بیمار در مرز شلمچه در آستانه اربعین حسینی مستقر می شوند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید