شلمچه مرز اختصاصی زائران خارجی اربعین

وی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: مرز شلمچه مانند سال های گذشته مرز انحصاری تردد اتباع بیگانه به عتبات عالیات است. به همین دلیل در جلسه بررسی و برنامه ریزی اجرای مسائل زیرساختی مورد توجه قرار گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان افزود: با توجه به ایام اربعین در تابستان تامین یخبندان، سرپناه و مه بسیار مهم است. به همین دلیل برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است.»

حیاتی گفت: شهرهای خاصی برای دو مرز شلمچه و هذابه انتخاب شده اند که آن شهرستان ها از روز شنبه با محوریت فرمانداری ها فعالیت اجرایی خود را در این دو مرز انجام می دهند.

وی بیان کرد: هفده کمیسیون در حوزه های مختلف در ستاد مرکزی اربعین وجود دارد. فعالیت خود را شرح می دهد؛ امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی باشکوه تری نسبت به سال های گذشته مراسم بزرگ اربعین حسینی را در استان خوزستان برگزار کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: سامانه سماح حج و زیارت از روز جمعه برای ثبت نام از زائران اربعین بازگشایی می شود. این ثبت نام کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای برای آن وجود ندارد. لذا از علاقه مندان تقاضا داریم در این سامانه ثبت نام کنند تا مدیران بتوانند در این ایام برنامه ریزی کنند.

حیاتی گفت: تعداد زائران شرکت کننده در مراسم اربعین و برای عبور از مرز نیز توسط سامانه سماح نشان داده می شود.

وی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده شاهد گذری آسان، روان و ایمن در ایام اربعین حسینی باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگ اربعین در دو مرز شلمچه و چذابه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید