تاکنون 3 میلیون زائر از مرزهای کشور خارج شده اند/ حل مشکل تردد زائران غیرایرانی از مرز شلمچه

تاکنون 3 میلیون زائر از مرزهای کشور خارج شده اند/ حل مشکل تردد زائران غیرایرانی از مرز شلمچه

روز جدید خوزستان: وزیر کشور گفت: تاکنون بیش از 3 میلیون زائر از مرزهای کشور خارج شده و حدود یک میلیون و 450 هزار زائر به کشور بازگشته اند.

احمد وحیدی امروز 22 شهریور در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: تمامی 6 مرز کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و تردد در آن بسیار روان و راحت است و زائران به راحتی می توانند از مرزها عبور کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون بیش از 3 میلیون زائر از مرزهای کشور خارج شده و حدود یک هزار و 450 هزار زائر به کشور بازگشته اند. تا زمانی که این ورود و خروج زائران همزمان صورت گیرد، مشکلی از تردد مرزی وجود ندارد.

وزیر کشور با اشاره به زیرساخت های موجود مرزهای کشور برای تردد زائران گفت: تنها در خوزستان حدود هزار موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در حال فعالیت هستند و فضای معنوی بسیار خوبی در مرزها حاکم است.

واحدی تصریح کرد: در خصوص ورود زائرین افغانستانی به عراق مشکلی وجود ندارد. همچنین با حل مسائل، زائران پاکستانی نیز در حال تردد از مرز هستند و در صورت تمایل تعداد بیشتری از آنها می توانند از مرز شلمچه عبور کرده و وارد عراق شوند و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: از دولت، ملت، مردم، راهپیمایان و همه مسئولان مرزبانی عراق برای همکاری و هماهنگی عالی تشکر می کنیم. همه دستگاه ها در مرزها پرشور فعال هستند و کمبودی ندارند.

وزیر کشور با اشاره به افزایش جمعیت قصد خروج از مرزهای کشور تصریح کرد: اکنون شاهد فشار جدیدی برای خروج زائران از کشور برای سفر به عراق هستیم زیرا به ایام اربعین نزدیک می شویم و برخی از زائران در تلاش هستند. این روزها به عراق تحویل دهد.

وحیدی ادامه داد: سرعت انتقال زائران در مرزها بسیار خوب است. به غیر از اتوبوس هایی که زائران را حمل می کنند، قطارهای زیادی نیز برای جابجایی زائران آماده شده است. 16 قطار از خرمشهر به تهران و همچنین قطارهای مشهد و زاهدان آماده شده است.

وی افزود: ظرفیت جابجایی زائران با قطار 2.5 تا 3 برابر شده است تا مشکلی برای تردد زائران وجود نداشته باشد. اتوبوس های سازمان ها، وزارتخانه ها و شهرداری ها در مرزها مستقر هستند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی به مقصد برگردند.

دیدگاهتان را بنویسید