اتباع افغانستان به مرز شلمچه مراجعه نکنند / تردد در مرز روان است


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896775

رئیس ستاد مرکزی اربعین در خصوص وضعیت قاچاق اتباع مقیم ایران (افغانستان) گفت: زائران افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین در مرزهای شلمچه حضور دارند و قاچاق آنها به کندی پیش می رود زیرا طرف عراقی نمی تواند داشته باشد. استقبال قابل توجه برهمین اساس از شهروندان افغانستانی درخواست می کنیم به مرز شلمچه مراجعه نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میر احمدی صبح امروز دوشنبه در گفت و گوی خبری گفت: اکنون مرزها بسیار هموار است و خروج و ورود از مرزها مشکلی ندارد. روز گذشته جلسه ای برای بازگشت زائران برگزار و اقدامات لازم در این زمینه انجام شد.

معاون امنیتی و اجتماعی وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با این روند کمترین مشکل را در بازگشت زائران داشته باشیم.

رئیس ستاد اربعین به زائران توصیه کرد زمان سفر خود را در عراق به ویژه کربلا کاهش دهند و بازگشت خود را برای روز اربعین و دو روز پس از آن به تاخیر نیندازند.

میرا احمدی یادآور شد: در راهپیمایی عظیم اربعین شاهد شکوه مثال زدنی بوده ایم و دشمنان اسلام با شایعه سازی به دنبال ترس و نگرانی زائران هستند. در حالی که وضعیت عراق خوب است و مشکلاتی فقط در زمینه حمل و نقل در عراق وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در خصوص وضعیت قاچاق اتباع مقیم ایران (افغانستان) گفت: زائران افغانستانی برای شرکت در مراسم اربعین در مرزهای شلمچه حضور دارند و قاچاق آنها به کندی پیش می رود زیرا طرف عراقی نمی تواند داشته باشد. استقبال قابل توجه بر این اساس از شهروندان افغانستانی تقاضا داریم به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا شاهد ازدحام بیشتر نباشیم.

بر اساس آمار پلیس از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار زائر ایرانی از مرزهای غربی کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (علیه السلام) راهی عراق شده اند. سفرهای زائران در روزهای 26 و 28 شهریورماه به اوج خود رسید که به دلیل نبود زیرساخت های مناسب در عراق و حفظ سلامت هموطنان، مرزها به طور موقت بسته شد. اکنون به گفته مسئولان ستاد اربعین روند تردد مرزها عادی شده و در برخی از مرزها تعداد زائرانی که به کشور باز می گردند بیشتر از زائران خروجی برای سفر به عراق است.

دیدگاهتان را بنویسید