اتباع خارجی به مرز شلمچه مراجعه نکنند


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895654

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: زائران افغانستانی و پاکستانی به هیچ عنوان به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا با رفع موانع از سر دولت عراق مشکلات آنها حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در خصوص وضعیت تردد زائران از مرزهای زمینی کشور گفت: تردد زائران در مرزها بدون مشکل است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: مشکل خاصی از طرف عراقی وجود ندارد. البته برخی مسائل جزئی نیز وجود دارد که پیگیری و به سرعت حل می شود.

میر احمدی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون تعداد زائران به حدود 850 هزار نفر رسیده است که بر اساس آخرین گزارش دریافتی تا ساعت 24، به نظر می رسد تعداد زائران نسبت به روز گذشته 100 درصد افزایش داشته است. امشب

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم حد خسروی نسبت به دیروز 400 درصد افزایش یابد. روند استقبال در مرز خسروی بسیار خوب است. مرز باشماق و تمرچین نیز وضعیت خوبی دارد. البته مرز باشمک از امروز رسما شروع به کار کرد و وضعیت خوبی دارد.

میرا احمدی با بیان اینکه اهل سنت در دو سوی مرز موکب های خوبی برگزار کرده اند، گفت: این کار وحدت فوق العاده و مثال زدنی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تاکید می کنیم زائران از سه مرز مذکور استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ورود به کشور عراق از ساعت 6 صبح تا 18 از طریق مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین انجام می شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در خصوص مشکل ممنوعیت خروج زائران پاکستانی و افغانستانی از مرزهای زمینی به عراق تصریح کرد: در حال پیگیری مستمر اتباع پاکستانی و افغانستانی هستیم. هم وزیر کشور و هم سفیر ایران در عراق و هم من در حال گفتگو با مقامات آن کشور هستیم. اما تاکنون مشکل این بستگان حل نشده است.

وی افزود: تاکید داریم زائران افغانستانی و پاکستانی به هیچ وجه به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا انشالله با رفع موانع از سر دولت عراق مشکلات آنها حل شود.

معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره کامیون های حامل اقلام پیاده روی اربعین گفت: مشکل کامیون های شرکت کنندگان در موکب حل شده و مرز خسروی نیز به مبادی خروجی اضافه شده است. اکنون تردد کامیون ها برای موکب ها از سه مرز خسروی، شلمچه و مهران صورت می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: آخرین ساعت حرکت از این مرزها تا ساعت 24 فردا است و پس از آن باید از مرز دیگری که اعلام کردیم عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید