اتباع قانونی مقیم ایران از مرز شلمچه به پیاده روی اربعین می روند


ساعت: 12:07
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894946

حمید شمس الدینی گفت: اتباع خارجی که دارای گذرنامه معتبر در جمهوری اسلامی ایران هستند می توانند با هماهنگی سفیر عراق در تهران ویزای لازم را دریافت کنند. این افراد بر اساس تفاهم نامه اربعین حسینی می توانند از مرزهای هوایی و یا مرز شلمچه عبور کنند و به عراق تردد دارند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید شمس الدینی در گفتگو با راه آرمان; وی در خصوص نحوه اعزام اتباع خارجی به عراق گفت: بر اساس تصمیم دولت عراق و اعلام طرف عراقی; اتباع خارجی که دارای اقامت قانونی در جمهوری اسلامی ایران با گذرنامه معتبر هستند می توانند با هماهنگی سفیر عراق در تهران ویزای لازم را دریافت کنند.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه اربعین حسینی این افراد می توانند از طریق مرزهای هوایی یا مرز شلمچه به عراق سفر کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استان کرمان تصریح کرد: اتباع غیر مقیم جمهوری اسلامی ایران مانند اتباع پاکستانی که به کشور سفر می کنند تنها از طریق مرز هوایی می توانند به عراق سفر کنند.

وی با اشاره به ماده فوق افزود: اتباع پاکستانی و سایر اتباع کشوری که از طریق سفارتخانه های عراق در کشورهای متبوع خود روادید دریافت کرده و با اخذ ویزا وارد جمهوری اسلامی ایران شده اند. آنها فقط از طریق هوایی اجازه ورود به عراق را دارند.

شمس الدینی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: در این شرایط مقرر شده است که همکاران رایزنی های لازم را انجام داده و به دفاتر کشورهای عراق، پاکستان و هند برای رفع مشکل این زائران کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید