عدم تعهد برخی از دستگاه ها به ساماندهی موکب های خود در مرز شلمچه/ مشکل تردد اتباع خارجی در حال پیگیری است.

وی افزود: در این راستا دستگاه های دولتی به ویژه سازمان منطقه آزاد اروند نیز اقدامات خوبی در رابطه با مسئولیت های محوله انجام داده اند و این امر منجر به به حداقل رساندن مشکلات زائران شده است همچنین تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات زائران اتخاذ شده است. مشکلات زائران

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: منطقه آزاد اروند نیز برای رفاه حال زائران اقدامات موثری از جمله آسفالت، ایجاد سایبان و مه گرفتگی در مرز شلمچه انجام داده است.

محمد ادامه داد: با وجود گرمای هوا نسبت به سال های گذشته وضعیت زائران بهتر و تردد در این مرز روانتر است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به ممانعت از تردد اتباع بیگانه از مرزها توسط دولت عراق، تصریح کرد: برخی از اتباع خارجی با توجه به وضعیت مالی خود، تردد از مرزهای ایران را انتخاب می کنند. از طریق زمین برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، اما دولت عراق بر تردد هوایی آنها تاکید دارد.

محمد ادامه داد: در تماس با وزارت امور خارجه و وزارت کشور مذاکراتی با طرف عراقی انجام شد و به ما قول داده شد که بتوانیم به صورت گروهی به زائران خارجی اربعین اجازه عبور از مرز شلمچه را بدهیم. مستلزم صدور حکم از سوی مقامات عراقی است.

وی افزود: با تحقق این وعده مشکلات اتباع بیگانه تا حد زیادی حل می شود چرا که زائران خارجی حاضر در مرز شلمچه در شرایط سختی به سر می برند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: شرایط مرز شلمچه منظم تر و بهتر از سال های گذشته است، اما برخی دستگاه ها که قول راه اندازی موکب های خود را داده بودند، متأسفانه تا امروز این کار را انجام نداده اند و قطعاً پیگیری خواهیم کرد، هرچند تا اوج سفر زائر، هنوز نرسیده اند.» زمان باقی است.

محمد بیان کرد: در این بازدید مشاهده شد که مردم با عشق، جان و دل برای زائران هزینه های زیادی کرده و با نظم و ترتیب خاصی خدمات رسانی می کنند که از متولیان موکب ها قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید