کار ماندگار شهرداری شیراز در اجرای پروژه موکب احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری موج فارس

عملیات اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) طی مراسمی در مرز شلمچه آغاز شد.

رئیس کمیته حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای شهر شیراز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه نهادهای مختلف باید نقش خود را در رویدادهای فرهنگی به ویژه اربعین ایفا کنند، در این راستا شورا و شهرداری شیراز این موکب را در مرز شلمچه راه اندازی کردند.

رضا محمدیان افزود: ساخت موکب دائمی احمد بن موسی(ع) می تواند الگویی برای سایر شهرداری ها باشد تا با اقدامات دائمی تر در پاسگاه های مرزی منتهی به مسیر اربعین جایگزین چادر و کلبه شود.

وی همچنین حرکت عظیم اربعین حسینی را رزمایش ظهور عنوان کرد و گفت: امروز مطالبات غیرمسلمانان افزایش یافته و حادثه غزه مصداق این سخنان است.

محمدیان خاطرنشان کرد: شهرداری باید توجه ویژه ای به تخصیص و پیگیری اجرای این پروژه داشته باشد تا تبدیل به کاری بلندمدت شود.

کشف و ساخت بیش از 455 پروژه عمرانی در دهه فجر

معاون شهردار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای شیراز در این آیین اظهار داشت: از دیرباز به ویژه در سال های آغازین جنگ تحمیلی، صمیمیت و صمیمیت شیرازی ها و خوزستانی ها تقویت شد و ارتباط نزدیک و خوبی برقرار بود. بین این دو شهر ایجاد شد.

آرش فرج زاده بیان کرد: یاد و خاطره پاسداشت مقدس همیشه در بین شیرازی ها و مسئولان این کلانشهر وجود داشته است.

وی ادامه داد: با تلاش شورای اسلامی شهر شیراز امروز شاهد آغاز اجرای موکب احمدبن موسی(ع) هستیم، مکانی که در سال های اخیر برای خدمت رسانی به زائران اربعین ساخته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی هایی که هر ساله وزارت کشور انجام می دهد، شهرداری شیراز شلمچه را به عنوان مرز تعیین کرده است.

معاون شهردار شیراز افزود: پس از تصویب شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز با تمام قوا کار را آغاز کرد و یکی از بهترین مشاوران (شرکت شهر راز) و پیمانکاران (شرکت سد عمران پارس گستر) را به این سمت منصوب کرد. تحقق این پروژه نشان از جدیت شهرداری در این امر دارد.

فرج زاده قول مساعد داد: شهرداری شیراز این پروژه را در کمترین زمان به اتمام می رساند و انتظار می رود مسئولان استان خوزستان در اجرای این پروژه با شهرداری شیراز حمایت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز یکی از توانمندترین شهرداری ها در عرصه ساخت و ساز در کشور است، گفت: در دهه فجر امسال بیش از 455 پروژه عمرانی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان افتتاح و راه اندازی خواهیم کرد.

معاون شهردار شیراز و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهدای شهرداری شیراز گفت: اگرچه انتقال اعتبارات عمرانی به خارج از شهر کار سختی است اما شورا و شهرداری شیراز برای اجرای این پروژه تلاش کردند.

دموکراسی مهمتر از مسئولیت است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در این آیین با بیان اینکه ارزش نیکوکاری با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست گفت: نیکوکاری مهمتر از مسئولیت است.

غلامرضا غلامی ادامه داد: ساخت این موکب دائمی بر اساس مصوبه شورای ششم کلانشهر شیراز انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این موکب با شش سوله با رویکردها و اهداف متفاوت در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع احداث می شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: این موکب از برگزاری اردوهای راهیان نور نیز بهره مند می شود.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه در این زمینه تفاهم نامه ای با منطقه آزاد اروند منعقد شد، تاکید کرد: در اجرای این پروژه شرایط قانونی را پیگیری خواهیم کرد و از سوی دیگر انتظار همکاری مسئولان را داریم. استان خوزستان

غلامی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم این موکب را به یکی از بهترین مراکز خدمات رسانی تبدیل کنیم چرا که موکب احمد بن موسی(ع) موکب خاصی است که علاوه بر خدمات فرهنگی و مذهبی به ارائه خدمات شهری نیز می پردازد.


آیا این خبر مفید بود؟