خروج نهایی زائران از مرز مهران تا فردا/ زائران به صورت انفرادی به مرز خسروی مراجعه نکنند.


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898045

3 میلیون و 377 هزار و 968 نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند، بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران به کشور بازگشتند و خروج نهایی زائران تا فردا ادامه دارد. این کار به صورت کاروانی و با هماهنگی سازمان حج و زیارت انجام می شود، بنابراین زائران نیازی به تشرف به صورت انفرادی ندارند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ امسال بیش از 21 میلیون نفر در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند و کربلا شاهد حضور باشکوه عاشقان حسینی بود. در واقع می‌توان گفت که مراسم امسال با رفع محدودیت‌های مربوط به کرونا و ارائه تسهیلات ویژه از جمله لغو روادید برای زائران، یک مراسم فوق‌العاده بود.

آستان مقدس عباسی در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 13 قرن است که شهر کربلا پذیرای میهمانان و زائران حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و برادرش حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) بوده است. و این مایه مباهات متولیان حرم است که به زائران خدمت می کنند.

ثبت نام بیش از 3 میلیون و 377 هزار نفر در سامانه سماح

حمیدرضا محمدی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی از ثبت نام 3 میلیون و 377 هزار و 968 زائر در سامانه سماح خبر داد و گفت: در حال حاضر دو میلیون و 870 هزار و 214 زائر با پرداخت حق بیمه ثبت نام خود را نهایی کرده اند..

محمدی گفت: تاکنون حدود 59 درصد از کسانی که پیش ثبت نام کرده اند مرد و حدود 41 درصد زن هستند و میانگین سنی زائران بین 30 تا 50 سال است.

بازگشت بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران / خروج نهایی زائران تا فردا

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی درباره وضعیت مرزی گفت: تا شب گذشته 172 هزار زائر از عتبات عالیات به کشور بازگشته اند.

به گفته استاندار ایلام، تردد مرزی مهران به دلیل 4 بانده بودن جاده روان است و مشکلی در تردد زاپران حسینی وجود ندارد.

وی با اشاره به این که تعدادی از زائران تا 28 صفر در کربلای معلی می مانند، گفت: با توجه به اینکه بیش از یک میلیون نفر از طریق این مرز عراق را ترک کرده اند، پیش بینی می شود در نهایت فردا حدود 200 هزار زائر وارد کشور شوند. آنها خواهند بود.

فرماندار ایلام در خاتمه تصریح کرد: تمامی موکب ها از نقطه صفر مرزی به ویژه پایانه برکت در مسیر حضور دارند و با تمام توان پذیرای زائران هستند.

بازگشت 170 هزار زائر از مرز خسروی/ زائران به صورت انفرادی به مرز مراجعه نکنند

محمد حیدری رئیس فرماندهی قصرشیرین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی همچنین درباره وضعیت مرز خسروی و تعداد زائران بازگشته گفت: تاکنون بیش از 170 هزار زائر حسینی از مرز خسروی وارد کشور شده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر زائران پایانه مرزی خسروی به صورت شبانه روزی بازگردانده می شوند و زائران پس از تایید و مهر گذرنامه به محض ورود به پایانه مرزی وارد کشور می شوند.

به گفته سرپرست فرمانداری قصرشیرین، تردد در مرز خسروی عادی و روان است بنابراین می توان گفت مشکلی برای تردد زوار وجود ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه تمامی موکب ها، مساجد و مدارس همچنان به زائران خدمات رسانی می کنند و تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت، ادامه داد:.

وی بابیان اینکه زائران تنها به صورت کاروانی و با هماهنگی سازمان حج و زیارت مجاز به خروج هستند، گفت: زائران تنها در قالب کاروان و با هماهنگی سازمان حج و زیارت مجاز به خروج هستند..

6 مرز را برای تسهیل تردد مدیریت کنید

سردار احمدعلی گدرزی فرمانده مرزبانی فراجا با تشریح وضعیت تردد زائران از 6 مرز کشور گفت: با کنترل و مدیریت 6 مرز و همچنین تامین امنیت مرزها، تردد و تردد انجام می شود. تردد زائران در مرزها بدون مشکل انجام شد..

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 3 میلیون و 200 هزار زائر از طریق زمینی از 6 مرز به امامزاده ها تردد کرده اند که از این تعداد 2 میلیون و 500 هزار نفر از طریق مرزهای زمینی بدون هیچ گونه مشکل امنیتی وارد کشور شده اند..

بازگشت 90 درصد زائران به کشور

سردار تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر از مرزهای 6 گانه کشور برای پیاده روی اربعین خارج شدند که تا شب گذشته تقریبا 90 درصد زائران به کشور بازگشته و در محور یک قرار گرفتند. محور خرمشهر در مرز شلمچه و محور مهران – ایلام در مرز مهران متاثر از بازگشت زائران است..

به گفته وی، پیش بینی ما این است که امروز و امشب زائرانی که همچنان در عراق هستند به کشور بازگردند و از فردا شاهد وضعیت عادی در محورهای ارتباطی منتهی به مرزهای شش گانه کشور باشیم.

اسکان بیش از 172 هزار زائر در کمپ های موقت هلال احمر

یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات امداد و نجات زائران اربعین حسینی از 1 تا 26 شهریور 1401 گفت: 276 هزار و 763 زائر از مراکز و پایگاه های امدادی هلال احمر در حوزه حمل و نقل بازدید کردند. کشور و در پاسگاه های مرزی و از خدمات این جامعه بهره مند شده اند.

وی همچنین از ایجاد 2 هزار و 300 چادر کمکی برای اسکان اضطراری زائران در مرزهای کشور خبر داد و گفت: از ابتدای شهریورماه تاکنون 172 هزار و 281 نفر در چادرها و کمپ های هلال احمر اسکان داده شده اند..

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: از مجموع زائران خدمات گیرنده هلال احمر، 58 هزار و 243 نفر از خدمات درمانی سرپایی و 44 هزار و 559 نفر از خدمات تست قند و فشار خون و یک هزار و 680 بیمار یا بیمار بهره مند شدند. زائران حادثه خیز نیز به مراکز درمانی منتقل شدند..

سلیمانی گفت: در اجرای طرح اربعین 29 هزار و 563 ماسک، 3 هزار و 900 اسپری ضدعفونی کننده، 136 هزار و 637 بطری آب معدنی، 21 هزار و 960 قرص نان، 960 قوطی کنسرو و هزار و 356 بسته غذایی بین بازدیدکنندگان توزیع شد. پخش شده است. همچنین 69 هزار و 400 رسانه آموزشی بین زائران توزیع شد و 47 هزار و 500 مورد آموزش حضوری در خصوص نکات ایمنی و بهداشت در ایام اربعین به زائران ارائه شد..

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه یک هزار و 205 پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است افزود: در حال حاضر علاوه بر اینکه 19 بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر برای پوشش حوادث احتمالی در حالت آماده باش هستند. 12 پاسگاه مرزی این شرکت نیز ایجاد شده و خدمات به زائرین ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید