خروج 46 هزار زائر اربعین از مرز خسروی/مهران فعال است.


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896285

استاندار ایلام از خروج بیش از 46 هزار زائر اربعین از شب گذشته از مرز خسروی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در تلاش هستیم تا زائران بدون مشکل وارد خاک عراق شوند و این نشان دهنده این است که مرز خسروی است. با مهران فعال است.”

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی بیان کرد: در حال حاضر زائران از مرز مهران در حال تردد هستند به طوری که از شب گذشته بیش از 46 هزار زائر از مرز مهران وارد خاک عراق شده اند و 23 هزار نفر نیز وارد خاک ایران شده اند و این نشان دهنده مرز مهران است. مهران فعال است.

بهرام نیا با بیان اینکه ما تابع نظر ستاد اربعین کشور هستیم و محدودیت ها همچنان وجود دارد، گفت: با این حال اقدامات لازم برای ورود زائران به عراق از طریق مرز مهران وجود دارد اما با برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم تا شاهد تجمع در مرز مهران.» و ازدحام نباشد که زائران دچار مشکل نشوند.

زائران به تصمیمات ستاد اربعین توجه کنند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه انتظار داریم زائران به تصمیمات ستاد اربعین توجه داشته باشند، گفت: متأسفانه زیرساخت های کشور عراق برای این تعداد زائر کافی نیست چرا که طبق برنامه ریزی های انجام شده، 100 نفر در نظر گرفته شد. هر روز هزار زائر وارد خاک عراق می‌شوند، اگر شاهد ترافیک دو برابری با توافق مقامات عراقی باشیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته 70 خودروی ایرانی برای انتقال عاشقان حسینی به این صورت وارد خاک عراق شدند تا شاهد تجمع جمعیت بعد از مرز نباشیم، گفت: اتوبوس های ایرانی زائران را به شهر کوت و پس از آن از طریق اتوبوس منتقل می کنند. ناوگان حمل و نقل عمومی عراق خدمات رسانی خواهد شد.

بهرام نیا همچنین درباره وضعیت پارکینگ های شهر مهران افزود: در حال حاضر پارکینگ اربعین در شهر مهران تکمیل شده و همین امر باعث شده تا سایر پارکینگ های خارج از شهر مهران بررسی شوند تا زائران با مشکل پارکینگ مواجه نشوند. ماشین های آنها

به گفته فرماندار ایلام؛ آب آشامیدنی، یخ و غذا به میزان لازم در اختیار زائران قرار می گیرد و خوشبختانه مشکلی از این نظر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید