11 هزار زائر اربعین در خراسان شمالی خواهان خروج از مرز مهران هستند


ساعت: 17:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891253

محمدباقر قاسری گفت: از 13 هزار و 900 ثبت نام اربعین در خراسان شمالی، 11 هزار و 300 نفر مرز مهران، 292 نفر مرز چذابه و 240 نفر نیز مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، محمدباقر قاصری مدیر حج و زیارت خراسان شمالی عصر امروز در ستاد اربعین خراسان شمالی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح 13 هزار و 900 نفر از خراسان شمالی هستند. استان ها ثبت نام اولیه خود را ثبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه زائران اربعین پس از نهایی شدن ثبت نام در سامانه سماح، نوع مرز را برای خروج از کشور انتخاب می کنند، ادامه داد: از مجموع ثبت نام ها 11 هزار و 300 نفر در مرز مهران و 292 نفر در چابا ثبت نام کرده اند. مرز و 240 نفر مرز هوایی را برای خروج از کشور انتخاب کردند.

کاصری با بیان اینکه پیگیری برای خروج زائران از استان از طریق ریلی انجام می شد، گفت: تاکنون هیچ اطلاعیه ای مبنی بر موافقت زائران با این مسیر اعلام نشده است.

این مسئول افزود: نکته قابل توجه این است که در اوج سفر اربعین به دلیل نبود ناوگان عمومی در سطح اعزام های عادی با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام نهایی اعزام به کربلا تا 24 شهریور ماه ادامه دارد، گفت: تاکنون بر اساس آمار ثبت شده بیشترین تاریخ انتخابی برای خروج از کشور مرز مهران با 2400 نفر در مرز مهران بوده است. پانزدهم شهریور ماه.

وی یادآور شد: نکته مهم این است که افرادی که قصد سفر به اربعین را دارند باید دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده باشند و اگر 6 ماه از نوبت دوم گذشته باشد قبل از اعزام دوز تقویت کننده را تزریق کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی و نزدیک شدن به اربعین مرزها و کشور عراق با ازدحام شدید جمعیت مواجه خواهد شد، گفت: زائران سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند و تلاش کنند. به آنها باید برای مدت کوتاهی در سفر حضور داشته باشند تا بتوانند تا حد امکان از ویروس کرونا خلاص شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید