احتمال خروج روزانه 20 هزار زائر اربعین از مرز تمرچین وجود دارد.

وی زمان حرکت زائران از پایانه تمرچین را همه روزه از ساعت 7 صبح تا 18 بعد از ظهر به وقت ایران اعلام کرد و افزود: امکانات لازم برای رفاه حال زائران از بدو ورود به این مرز در نظر گرفته شده است. در حال حاضر نیز مشکلی در عبور و مرور زائران در این مرز وجود دارد.

مدیر پایانه مرزی پیرانشهر تمرچین زیرساخت های اعزام زائران اربعین از این مرز را کاملا فراهم دانست و افزود: فضایی به مساحت 50 هزار متر مربع به عنوان محل پارک خودروهای زائران در این نقطه در نظر گرفته شده است که به رایگان در اختیارشان..

وی با بیان اینکه در این مرز سه موکب برای خدمات رسانی و پذیرایی و استراحت زائران پیش بینی شده است، گفت: درمانگاه، سرویس بهداشتی و حمام ثابت و سیار نیز در مرز برای رفاه حال زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

آزادی تاکید کرد: در محورهای ورودی پیرانشهر تا رسیدن به مرز تمرچین به ویژه در محور نقده – پیرانشهر و پیرانشهر – تمرچین خط کشی، نصب تابلو، شانه زدن، رفع نقاط حادثه خیز و نصب بنر و تابلوسازی کامل است.

بر اساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان غربی، گردنه تمرچین از روز دوشنبه 14 شهریور ماه جاری میزبان زائران اربعین حسینی برای سفر به عتبات عالیات خواهد بود.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر امسال برای اولین بار در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به زیارتگاه های عراق بود و پیش بینی می شود تعداد زیادی از زائران برای شرکت در اربعین عازم کربلا شوند. آیین پیاده روی

زائران پس از عبور از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران از سمت عراق، مسیر حاج عمران – اربیل، اربیل – کرکوک و کرکوک را به سمت بغداد طی می کنند و مسیر رفت و برگشت زائران از حسینیه بغداد به حاج عمران خواهد بود. .

کوتاه شدن مسیر تمرچین به بغداد و دسترسی آسان به مسیر، حداقل هزینه حمل و نقل، آب و هوای معتدل و مسیر امن از جمله مزیت های تردد زائران اربیانی از این مرز است.

مرز تمرچین در 15 کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران با عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی در 160 کیلومتری شهر ارومیه مرکز استان است و نزدیکترین شهرها به این مرز پیرانشهر ایران و چومان عراق هستند که به ترتیب حدود 11 کیلومتر و 25 کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید