اعزام زائران اربعین از مرز تمرچین آغاز شد


ساعت: 18:00
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895386

استاندار آذربایجان غربی گفت: اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به پیرانشهر از صبح امروز رسما آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز «تمرچین» پیرانشهر برای نخستین بار امسال یکی از گذرگاه های رسمی تردد زائران اربعین اعلام شده است. این مرز از امروز برای تردد زائران اربعین حسینی بازگشایی شده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار بر اساس تصمیم ستاد اربعین مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر برای تردد زائران بازگشایی شد و مهمترین موضوع ایمنی زائران است که در این خصوص بحث و تبادل نظر شد. با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال زائرانی که قصد ورود با خودروی شخصی به این شهرستان را دارند، پارکینگی به مساحت 25 هکتار و ظرفیت 11 هزار خودرو (کارخانه قند) به نشانی ابتدای شهر که زائران می توانند خودروهای خود را در این پارکینگ پارک کنند و پس از طی 16 کیلومتر به یادمان شهدای پیرانشهر و از آنجا به مرز تمرچین منتقل می شوند.

وی با اشاره به استقرار ستادهای مردمی و موکب های خدمات رسانی در مسیرهای منتهی به مرز تمرچین گفت: تمامی امکانات لازم از جمله آب، برق، اینترنت، ارتباط حمام و سرویس بهداشتی سیار در این موکب ها ایجاد شده است.

معتمدیان زمان خروج زائران از مرز را همه روزه از ساعت 7 صبح تا 18 اعلام کرد و تاکید کرد: برای تسهیل در ورود و خروج زائران از مرز، تعداد گیت ها از 8 به 38 افزایش یافته است. زمان تشریفات مرزی حداقل تلاش برای رسیدن به آن بوده است

وی گفت: حال و هوای شهرستان پیرانشهر که امسال برای اولین بار پذیرای زائران اربعین است بسیار خوب است و مردم این منطقه با اقدامات لازم با برپایی موکب و فراهم آوردن امکان پذیرایی از این زائران را آماده کرده اند. امکانات لازم

استاندار آذربایجان غربی گفت: علاوه بر تدابیر امنیتی اتخاذ شده در نتیجه رایزنی با دولت مرکزی و کردستان عراق، بیش از 20 موکب خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و اجتماعی را نیز به زائران در مسیر پیرانشهر به تمرچین ارائه خواهند کرد. و تمرچین در بغداد.داد

وی گفت: مسافران عازم کربلا می توانند از ساعت 7:30 صبح تا 18 از مرز تمرچین عبور کنند اما این مرز به صورت 24 ساعته برای زائران بازگشت و ورود به ایران فعال خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید