همه مدیران باید برای تامین زیرساخت ها و امکانات در تمرچین بسیج شوند/ مرز اربعین مظهر «حب الحسین یجمنا» است.


ساعت: 16:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894532

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه می شود و ائمه جمعه مسائل روز را به شرح زیر بیان می کنند.


همه حاکمان باید برای تامین زیرساخت ها و امکانات در مرز تمرچین بسیج شوند

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای دولت گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان حامل امانت ذخایر معدنی در زمینه اقتصادی شامل حمایت دولتمردان می شود که تاکید می شود او پیشرو نیز بود.

وی افزود: مسئولان ذیربط باید برای رفع مشکلات معدن کاران تلاش کنند تا مردم استان از این نعمت ها بهره مند شوند و در عرصه های مختلف توسعه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز وجود مشکلات در حوزه مسکن را یکی از مشکلات اساسی دانست و گفت: مدیران کشوری باید برای حل این معضل اهتمام جدی داشته باشند و با استفاده از تجربه در جهت کاهش و رفع این مشکلات گام بردارند. به مناطق دیگر.”

وی ادامه داد: تلاش برای رفع مشکلات مردم در همه زمینه ها از الزامات مدیریتی و تاکید و خواسته مهم رهبر انقلاب است و باید به این امر توجه ویژه شود.

خجت الاسلام قریشی خواستار رفع مشکلات تولیدکنندگان شد و تصریح کرد: مشکل اصلی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی مربوط به حوزه سرمایه در گردش است، بانک ها در این زمینه همکاری خوبی ندارند و این موضوع باید حل شود.

وی در خصوص لزوم رفع مشکلات جامعه توسط مدیران ادارات مختلف گفت: رفع مشکلات شهر و پایان پروژه های نیمه تمام از خواسته های اصلی شهروندان است که باید به این موضوع توجه شود تا مردم بیشتر دچار مشکل نشوند. .

امام جمعه ارومیه بازگشایی مرز تمرچین برای زائران اربعین را امری قابل تقدیر خواند و خاطرنشان کرد: باید تمامی مدیران برای تکمیل زیرساخت ها و ارائه خدمات شایسته به زائران بسیج شوند و ظرفیت این مرز را برای شکل دادن به توسعه و پیشرفت کشور ارتقا دهند. استان

وی همچنین با اشاره به جایگاه نصیحت و موعظه گفت: همه ما در هر مقام و سنی نیازمند موعظه هستیم و باید بر این اساس پذیرای موعظه باشیم.


اربعین مظهر «حب الحسین یجمعنا» است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز راهپیمایی اربعین گفت: برای هیچ یک از ائمه و پیامبران در تاریخ اربعین نیست و فقط برای امام حسین (ع) است. ) مراسم اربعین برگزار می شود

امام جمعه میاندوآب افزود: اربعین برای ایجاد مرکز ثقل در حکومت اسلامی متبلور شد.

وی با بیان اینکه اربعین نماد وحدت و انسجام است، گفت: اربعین نماد وحدت و یکپارچگی زیر سایه محور ولایت و امامت است.

حسن زاده با اشاره به اینکه دشمنان از اربعین هراس دارند، تصریح کرد: دشمنان می ترسند اربعین به محور وحدت مسلمانان جهان تبدیل شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اربعین فقط یک زیارت نیست، گفت: اربعین نماد و مظهر امت اسلامی و نماد «حب الحسین یجمعنا» است.

وی در ادامه از اربعین به عنوان نماد مقاومت یاد کرد و گفت: حرکت اربعین محور مقاومت است و همه مسلمانان را به محور مقاومت در برابر استکبار جهانی سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه در هیچ دینی چنین حرکتی وجود ندارد، افزود: اربعین مظهر اسلام سیاسی و اسلام ناب محمدی (ص) است.

حسن زاده تصریح کرد: ایثار، عشق، معنویت و وحدت همه جا هست و این نماد بزرگی برای اتحاد مسلمانان حول محور ولایت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی عزیزان و پیشوایان ولایت هستند، گفت: ملت ایران سال ها همواره در برابر استکبار ایستاده و ایستاده اند.

حسن زاده بر لزوم برپایی مجالس مذهبی تاکید کرد و افزود: مجالس دینی سازندگی و استحکام بخشی انسان برای انقلاب اسلامی و آینده انقلاب است، بنابراین مجالس مذهبی خانگی باید تقویت و تشویق شود.


کنگره اربعین، مذاهب و فرق را زیر پرچم عشق امام حسین (ع) گرد هم می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به آغاز پیاده روی اربعین گفت: مراسم پیاده روی اربعین تبلور آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است. که یک همبستگی اجتماعی عظیم را تشکیل می دهد که از آن به بزرگترین کنگره بین المللی نیز اشاره شده است.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه کنگره اربعین به صورت خودجوش تشکیل شد، افزود: این عشق و ارادت مردم به امام حسین (علیه السلام) این شور را برای حسین ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه آثار اجتماعی و فرهنگی اربعین دارای ویژگی های بسیاری است، گفت: اگر بخواهیم به ابعاد بین المللی این اهمیت توجه کنیم، توجه جهانیان به یک واقعه دینی است که بسیاری از مذاهب دیگر اسلام و حتی سایر مذاهب را به هم پیوند می دهد. سایر ادیان زیر پرچم فرهنگ والای شیعه.

جلالی تصریح کرد: «حب الحسین یجمانه» به معنای واقعی بیانگر ابعاد بین المللی این کنگره بزرگ الهی است که همه مذاهب و مذاهب را در زیر پرچم عشق امام حسین (علیه السلام) متحد می کند.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اهمیت بعد بین المللی راهپیمایی اربعین گفت: وحدت جهان اسلام با شعار محوری «حب الحسین یجمانه»، تطبیق سیاسی و دیپلماتیک در برابر موج ظلم، زور و فریب است. ، جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی (ص) و درهم است که تنش دین و سیاست در اسلام یکی از این آثار است.

وی با بیان اینکه امروز امت بزرگ اسلامی درد و رنج تفرقه را بیش از هر زمان دیگری احساس می کند، گفت: احیای راهپیمایی و این تجلی کنگره اربعین به مقوله وحدت مذاهب در اسلام رنگ و جان تازه ای بخشیده است. وحدت ادیان در جهان

جلالی با اشاره به اینکه اربعین جدای از وقایع دینی، یک تجمع سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان ثروت و قدرت در جهان است، تصریح کرد: امروز جریان استکبار جهانی برای برجسته کردن ابعاد این بزرگ جهانی تلاش زیادی کرده است. اما رهبران جنبش مقاومت با تمهیدات امنیتی گسترده، نمایشی عظیم از قدرت انجام داده اند.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه دین مبین اسلام و مذهب تشیع و مسئله حکومت داری و ولایت پذیری، جلوه ای موفق و متعالی از اسلام سیاسی است که می تواند منافع مادی، معنوی و اخروی را نصیب بشر کند، افزود: برگزاری راهپیمایی موفق و مردمی و البته میلیونی اربعین جلوه مهمی از اسلام ناب محمدی (ص) و درهم تنیدگی دین و سیاست در دین مبین اسلام را نشان می دهد.

وی همچنین به اتفاقات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: اختلافات را باید ریشه اصلی بحران سیاسی کنونی عراق دانست و عدم توانایی رهبران سیاسی آنها در مدیریت این اختلافات، دشمنان را به سوء استفاده از آن سوق داده است.

جلالی همچنین با بیان اینکه فضیلت مهربانی، پیشوای عقلانیت و راز جوانمردی و فضیلت وارد سنت های ما شده است، افزود: آغاز مردانگی سخاوت و تحقق آن دوستی و مهربانی با مردم است. در میان مردم مهربان جهان، امام حسن مجتبی (ع) از پیشوایان این فضیلت الهی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید