تمرچین مسیر کوتاهی برای زائران اربعین حسینی/ زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا یک ضرورت است.


ساعت: 15:53
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895359

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد عتبات آموزش عالی آذربایجان غربی:

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد عالی مقام معظم رهبری آذربایجان غربی گفت: مرز تمرچین علاوه بر تسهیل و کوتاهی سفر زائران از اربعین، برکات خوبی را برای توسعه استان به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آروم نیوز ، حجت الاسلام اسعد میرزایی امروز در سخنانی در ستاد اربعین شهرستان میاندوآب گفت: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها اسلام و فرهنگ عاشورا را زنده نگه می دارند. در سخت ترین شرایط.» بنابراین تمام فعالیت های بانیان عزاداری، تشکیلات پیاده روی اربعین و ستاد اربعین نیز باید در راستای زنده نگه داشتن اسلام و فرهنگ عاشورا و کربلا باشد.

حسینی رئیس کمیته فرهنگی و معارف ستاد عالی استان آذربایجان غربی با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای زائران اربعین افزود: مرز تمرچین علاوه بر تسهیل و کوتاه‌تر شدن سفر زائران اربعین، موجب خواهد شد. همچنین برکات خوبی برای توسعه استان به همراه داشت.

وی با تاکید بر فضای فرهنگی مناسب در این ایام گفت: در این ایام باید فضای ادارات، محلات و محیط های شهری متناسب با عزاداری سالار شهیدان باشد.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن میاندوآب در مسیر تردد زائران از کربلا، برپایی موکب در ورودی و خروجی شهر و برپایی حداقل ایستگاه های صلواتی در سطح شهر باید بیش از پیش مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اعلیحضرت آذربایجان غربی افزود: برگزاری مراسم در ادارات و یا در حرم امام خمینی (ره) با اجرای برنامه های عبادت اربعین، قرائت قرآن، مدیحه سرایی و مذهبی. سخنرانی با حضور اقشار مختلف مردم اقداماتی است که انتظار داریم در دستور کار ستاد اربعین شهرستان میاندوآب قرار گیرد.


میاندوآب پناهگاه عاشقان اهل بیت (ع) است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این دیدار گفت: مردم میاندوآب همواره عاشق اهل بیت بوده اند و در ایام محرم کمک و مساعدت های انجام شده به ستاد اربعین توسط مردم میاندوآب در استان بی نظیر هستند. بود و خواهد بود

محمدرضا رضایی افزود: عملکرد دستگاه های دولتی با همکاری ستاد احیای عتبات عالیات و اربعین قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: مسیر تردد زائران با همکاری همه دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ساماندهی و آماده شده است و امیدواریم در فرصت میزبانی از زائران فرهنگ غنی مردم میاندوآب را در عشق به ائمه اطهار به نمایش بگذاریم. حضرت اباعبدالله.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید