کمک های استان کرمانشاه نیاز به مدیریت دارد/ لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ انفاق در جامعه


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900954

آیت الله مصطفی علما بر لزوم مدیریت وقف توسط اداره اوقاف تاکید کرد و گفت: با تبیین این برنامه دینی باید اذهان مردم را نسبت به این سنت گرانقدر الهی روشن کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که در حسینیه (ره) امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: صدقه باقیمانده و جاودانه زندگی است و وقف مقوله ارزشمند و نهضتی است که از آن عبور می کند. از گذشته تا امروز موروثی است و بنابراین باید از آن محافظت کنیم و این فرهنگ بزرگ الهی را به آیوگان منتقل کنیم.

وی افزود: خدمت به مردم بالاترین کار است و اگر در برنامه های خود مردم را فراموش کنیم آنچه انجام می شود بهتر است و باید همیشه منشا خیر و برکت و خدمت به مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه گفت: کارهای خیر همیشه به عنوان صدقه ثابت است و آن را در جامعه می بینیم و چون حکومت اسلامی برآمده از وحی است در همه اعمال این حکومت دیده می شود و این پس از 1400 سال، این اهدا زنده و پویا است و دست به دست می شود.

آیت الله علما بر لزوم مدیریت وقف توسط اداره اوقاف تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با تبیین این برنامه دینی باید اذهان مردم را نسبت به این سنت گرانقدر الهی روشن کرد.

وی با اشاره به اینکه سنت انفاق در کرمانشاه به عالی ترین شکل ممکن برقرار شده است، گفت: بخشش بخشی از حاکمیت اسلام است و اگر به درستی انجام شود شاهد فقر در جامعه خود نخواهیم بود و رفاه حاکم می شود.

آیت الله علما بر لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از کاروانسراهای استان وقف بوده و باید مدیریت شود تا جامعه به سمت غنی سازی حرکت کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: اتفاقات اخیر نشان دهنده قدرت کشور است و اینکه جهت و جهت این حرکت ها خارج از کشور است و نوجوانان ما فریب می خورند، لذا روحانیت باید بدانید که انقلاب ما در آنجا پشتوانه عظیم مردمی دارد و هشت سال جنگ تحمیلی ملت ما را نابود نکرد زیرا اساس انقلاب بر اساس اسلام و برگرفته از اسلام است، این بادها آن را نمی لرزاند و ایران معجزه جاودان است. پیامبر اسلام (ص) و در این جامعه نشاطی بالاتر از خدمت نکردن به نظام و ولایت نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید