زنده نگه داشتن وقایع تاریخ انقلاب ضروری است/مدیران باید برای انجام کارهایی که در توان دارند به میدان بیایند.


ساعت: 18:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894547

آیت الله علما گفت: مدیران و مسئولان باید به میدان بیایند تا کارهایی را که در توان دارند انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته همه را به تقوای الهی توصیه کرد و اظهار داشت: همه حرکت ها و منازل ما باید روحیه تقوا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه افزود: حزبی که بر خداوند متعال تکیه کند ماندگار و جاودانه خواهد بود، لذا قرآن انسان را به تعقل دعوت می کند.

وی خاطرنشان کرد: دینی که بر اساس «قیامت الله» باشد، هیچکس نمی تواند به آن آسیب برساند و همان دینی است که پیامبران ما بر آن بوده اند.

آیت الله علما فرمودند: اگر آمریکا با ما مخالفت می کند به خاطر این نیست که حرف ما خلاف فطرت و قوانین دنیاست، بلکه به خاطر این است که راست می گوییم.

فرمود: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه ما را به خطبه ای هدایت می کند که بر اساس «ان تکیمتوا الله» و قیامت الهی است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) گفت: سیدالشهداء چون اساس کارش «ان تقوا الله» بود، فرزندان و خانواده خود را در امان گذاشت و همه چیز را فدا کرد. راه خدا

خطیب جمعه از کرمانشاه گفت: 12 شهریور سالروز شهادت قهرمان مبارزه با استعمار رئیسعلی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است که با انگلیس مبارزه کرد و استعمار را به جهانیان آموخت. باید مبارزه کرد

وی افزود: رئیسعلی دلواری حماسه ای به وجود آورد که انگلیس هرگز به خود اجازه حمله به هیچ کشوری را در قالب تجاوز شدید نداد و رئیسعلی دلواری پایان انگلستان را رقم زد، کشوری که قصد ایجاد فاصله بین ادیان و اسلام را داشت و بهائی را تشکیل داد. مذاهب «ع» و بابی.

آیت الله علما به سالگرد شهادت عمار یاسر نیز اشاره کرد و گفت: عمار یاسر با وجود گذشت بیش از 80 سال، با روحیه انقلابی از اسلام و ولایت دفاع کرد.

وی همچنین به هفدهم شهریور ماه و واقعه جمعه خون یا جمعه سیاه اشاره کرد و گفت: مردم در آن روز برای حفظ دین مبین اسلام جان خود را فدا کردند و این فداکاری به حدی است که امام خمینی (ره) به آن مباهات کردند و فرمودند که ملتی که چنین رویدادی در تاریخ داشته باشد هرگز شکست نخواهد خورد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار بر خدمت به مردم و گسترش امید و اعتماد تاکید کردند.

وی تصریح کرد: با این روحیه خدمتگزاری امروز با وجود مشکلات اقتصادی یک قدرت بزرگ و یک ابرقدرت هستیم.

آیت الله علما زنده نگه داشتن وقایع تاریخ انقلاب را ضروری می داند و بیان می کند: بر همین اساس رهبر انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند، این وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و همچنان که محرم زنده نگه داشته می شود. ، ما نیز باید انقلاب را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در جلسه هیات دولت مسائل اقتصادی را یکی از موضوعات مهم عنوان کردند، گفت: بیش از 25 سال است که رهبری سال ها را بر اساس اقتصاد نام گذاری کرده اند.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه رهبر انقلاب به گرانی مسکن نیز اشاره کردند، گفتند: این هزینه ها واقعا گزاف است و باید هر چه زودتر برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند رجایی و باهنر رهبرانقلاب بودند پس همه باید مانند آنها رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه کرمانشاه گفت: همانطور که امام محترم فرمودند مردم در رأس همه توفیقات بودند و هستند، لذا از جمله حراست مقدس، دفن حاج قاسم و …. آنهایی که نقش داشتند باید همیشه در میدان باشند.

وی گفت: مدیران و کارکنان باید برای انجام کارهایی که توانایی انجام آن را دارند به میدان بیایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید