برگزاری مسابقات ملی ملیله برای انتقال دانش فنی برای زنده نگه داشتن این صنعت در استان زنجان


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855075

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان مطرح کرد؛

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری مسابقات ملی ملیله برد و باخت نیست، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات انتقال دانش فنی و استفاده از تکنیک ها و روش های نوین برای حفظ صنعت ملیله سازی است. زنده است، قدیمی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدرضا انصاری امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی ملیله آزاد در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری مسابقات مهارتی و مسابقات برتر جهانی با رویکرد فرهنگ سازی مهارت، اشتغال و کارآفرینی.

وی با بیان اینکه مسابقات مهارتی در دو حالت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یک بخش، مسابقات ملی مهارت برای افراد زیر 21 سال و در حال حاضر ثبت نام برای بیستمین دوره این مسابقات در حال انجام است.

انصاری افزود: احتمالا در 80 رشته از این مسابقات در استان زنجان شرکت کننده خواهیم داشت که با وجود اینکه تلاش می کنیم در همه رشته ها حضور داشته باشیم اما برخی از 43 رشته این مسابقات در استان زنجان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه قسمت دوم مسابقات آزاد برای افراد بالای 21 سال است، گفت: سابقه برگزاری این مسابقات که در بین صنعت، شرکت ها و کارکنان بنگاه های اقتصادی برگزار می شود چندین هزار است. سال ها.

وی اولین رشته را در مسابقات آزاد ملیله کاری آغاز کرد زیرا زنجان به عنوان شهر ملیله کاری جهانی اعلام شده است و این مسابقات برای حفظ حقوق صنعتگران این رشته برگزار می شود.

انصاری با بیان اینکه فراخوان این مسابقات در سطح کشور منتشر شده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات باید قبل از عید برگزار می شد که به دلیل بیماری عروق کرونر این امکان وجود نداشت و خوشبختانه امروز مصادف با میلاد باسعادت امام رضا(ع) برگزار می شود. (عج) و هفته صنایع دستی.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این مسابقات برد و باخت نیست، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات انتقال دانش فنی و استفاده از تکنیک ها و روش های جدید برای زنده نگه داشتن صنعت ملیله سازی چند هزار ساله است.

انصاری گفت: فراخوان ملی بود اما اکثر استان ها با هنر ملیله کاری آشنایی ندارند و هدف اول آشنایی با پیام اساتید ملیله کاری و رشته ملیله در تمامی استان های کشور بود.

وی ادامه داد: مرحله دوم انتخاب شرکت کنندگان بود که 9 شرکت کننده از 8 استان کشور که فعالیت ملیله کاری دارند در این مسابقات شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه شرکت کنندگان از جمعه شب وارد زنجان شده و پذیرفته شده اند، گفت: مسابقه. ما هم سعی کردیم استاندارد مسابقات جهانی را رعایت کنیم.

وی گفت: در جوار این مسابقات نمایشگاهی از توانمندی های دانش آموزان و دانش آموختگانی که زیر نظر حمایت یا سایر دستگاه ها در زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دست به کار شده اند و فعالیت می کنند برپا شده است. شغل. محل.”

انصاری با بیان اینکه در سایر حوزه ها در نظر داریم مسابقات کشوری برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: مسابقات کشوری در صنعت چاقو و همچنین آشپزی و شیرینی پزی را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: این مسابقات را با همکاری اتحادیه ها، اصناف و دست اندرکاران در چارچوب وظایف محوله و شاید خارج از آن در حوزه های مختلف صنایع دستی و هنری استان برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید