اولین دوره مسابقات ملی ملیله آزاد با حضور 8 استان به میزبانی زنجان از صبح امروز آغاز شد.


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855113

اولین دوره مسابقات ملی ملیله آزاد به میزبانی استان زنجان و با حضور شرکت کنندگانی از 8 استان در زنجان برگزار می شود. این مسابقات امروز (شنبه 21 خرداد) در محل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان (کارخانه کبریت سازی سابق) و اختتامیه آن فردا (یکشنبه 21 خرداد) خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان امروز در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات ملی ملیله آزاد کشور گفت: مفتخریم که اولین دوره این مسابقات به میزبانی زنجان شهر جهانی برگزار می شود. ملیله.”

وی گفت: مسابقات رایگان ملیله کاری با رویکرد مهارتی و محلی برای ارتقای مهارت و اشتغال است که بانی این کار اساتیدی هستند که ریشه در چند هزار سال دارند.

انصاری با بیان اینکه ملیله کاری ها صنعتگرانی هستند که آثار هنری ماندگاری خلق می کنند، خاطرنشان کرد: صنایع ملیله کاری در چند استان کشور وجود دارد و به همین دلیل این مسابقات با حضور 9 شرکت کننده از 8 استان برگزار می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ضمن ارتقای مهارت و اشتغال، حفظ و صیانت از اصالت صنعت و آثاری است که در دست بزرگان بود.

وی گفت: صنایع دستی که شاید در چند سال اخیر به فراموشی سپرده شده باشد با حضور شرکت کنندگان در این مسابقات احیا می شود که نمادی از خلاقیت، نوآوری و کشف هنر ناب است.


* زنجان در بهمن 1396 به عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسید

امیر ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: شهر زنجان در بهمن ماه سال 1396 به عنوان شهر ملیله کاری جهانی در بین 16 کشور جهان توسط سازمان جهانی صنایع دستی به ثبت رسید.

وی با ارزیابی برگزارکنندگان این مسابقات و سازمان های شرکت کننده گفت: سوال اینجاست که ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله چه فایده ای برای این شهر دارد.

ارجمند خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از ثبت جهانی ملیله این است که وقتی زنجان به عنوان شهر ملیله کاری جهانی ثبت می شود، سهم قابل توجهی از صنعتگران 16 کشوری که با زنجان رقابت می کنند، روی زنجان تمرکز می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: این امر منجر به افزایش چشمگیر تولید و فروش صنایع دستی به ویژه ملیله کاری در استان زنجان در سال های 1399 و 1400 شد.

وی گفت: برگزاری این مسابقات اولین قدم است که امیدواریم در ادامه به کشف استعدادهای برتر کمک کنیم.


* امیدواریم زنجان به شهر جشنواره ها تبدیل شود

مهدی کریمی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: برگزاری اولین دوره ملی ملیله کاری اتفاق خوبی است که تصمیم گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم جشنواره های صنایع دستی را در زمینه های مختلف ادامه دهیم و برگزار کنیم و زنجان را متحول کنیم. شهر جشنواره ها را بسازید.

وی گفت: نمی توان جشنواره های مختلف صنایع دستی را در یک دستگاه برگزار کرد و همه سازمان ها و دستگاه های مرتبط باید با هم همکاری کنند.

کریمی افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا زنجان را به قله ای برسانیم که بتوان آن را در صنایع دستی و سایر هنرها در سراسر کشور مطرح کرد.

به گزارش موج رسا; اولین دوره مسابقات ملی ملیله با حضور 9 شرکت کننده از استان های زنجان، همدان، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمان و قزوین برگزار می شود. این مراسم با میزبانی فرماندار، مدیرکل امور بانوان و خانواده منطقه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و جمعی از مسئولین و میهمانان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید