برگزاری دوره های آموزشی اسکی در 8 استان زنجان / ورزش استان زنجان در اولویت نیست


ساعت: 23:42
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919854

رئیس هیئت اسکی استان زنجان با بیان اینکه اگر بارش برف در استان خوب باشد، کلاس های آموزشی 8 استان به میزبانی زنجان برگزار می شود، گفت: برای برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا اژدری آزاد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به بارش برف در زنجان بیان کرد: اولین بارندگی باران خوبی بود اما اگر این باران در آذرماه بود خیلی بهتر بود.

وی با بیان اینکه برف روی زمین نشسته و زیرساخت های خوبی برای پیست اسکی پاپایی خواهد بود، گفت: سال گذشته برف دیر بارید و برف خشک بود، باد برف را وزید و زیرساخت ها به خوبی انجام نشد.


برگزاری کلاس های آموزشی در 8 استان زنجان

رئیس هیئت اسکی استان زنجان با بیان اینکه با بارندگی های بعدی برف برای آماده سازی پیست اسکی برای ورزشکاران انجام می شود، تصریح کرد: معمولا نمی توان اولین برف را شخم و آماده سازی پیست کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تنها 5 سانتی متر برف در پیست اسکی بارید و بارش برف در شهرستان بیشتر بود، گفت: راه اندازی و بهره برداری از پیست اسکی منوط به بارش برف است.

آزاداری آزاد با بیان اینکه در صورت خوب بودن بارش برف در استان، کلاس های آموزش و پرورش 8 استان به میزبانی زنجان برگزار می شود، تصریح کرد:


برگزاری جشنواره جشنواره روزهای برفی ISOSE

وی با بیان اینکه جشنواره روزهای برفی ISOSE از سال 91 تا 98 همزمان با سایر پیست های جهان در زنجان برگزار شد، افزود: این جشنواره در سال 98 با حضور 53 شرکت کننده در پیست پاپایی زنجان برگزار شد.

رئیس هیئت اسکی استان زنجان مسابقات چهارجانبه نوجوانان 13 تا 16 سال زنجان را در پیست پاپایی زنجان برگزار می کند، گفت: پیست پاپایی زنجان از معدود پیست هایی است که دوی مبتدی جداگانه دارد.

وی با بیان اینکه ارتفاع پیست پاپایی کم است و این برای پیست حرفه ای خوب نیست اما برای برگزاری کلاس ها مناسب است، تصریح کرد: کلاس های آموزشی استان های کردستان، قزوین و زنجان در پیست پاپایی زنجان برگزار می شود.


متاسفانه عمر تجهیزات و ابزار زنجان زیاد است

آزاد آزاد اگر بارش برف در زنجان خوب باشد، زنجان به نوعی ستاد آموزشی شمالغرب کشور است و ادامه داد: متأسفانه عمر تجهیزات و سازهای زنجانی طولانی است.

وی با بیان اینکه به دلیل گرانی تجهیزات اسکی نمی توانیم تجهیزات را به روز کنیم، گفت: متاسفانه ورزش در اولویت نیست و به همین دلیل نمی توانیم تجهیزات را به روز کنیم.


تجهیزات اسکی گران قیمت

رئیس هیئت اسکی استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات اسکی ادامه داد: قیمت تجهیزات مورد نیاز برای اسکی ثابت است، افزایش قیمت دلار باعث گران شدن این تجهیزات شده است.

وی یکی از پتانسیل هایی که می تواند پیست اسکی را تقویت کند استفاده از ظرفیت مردم بومی اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل گرانی تجهیزات اسکی مردم بومی توان خرید این تجهیزات را ندارند.

اژدری آزاد با بیان اینکه هیئت اسکی استان زنجان از حمایت مردم بومی برخوردار است، ابراز داشت: تیم اسکی توسط مردم بومی تشکیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید