زنده نگه داشتن مسئله فلسطین نباید به روز قدس اختصاص داده شود/رژیم صهیونیستی؛ مهمترین عامل ایجاد بحران در جهان اسلام


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834316

عمران علیزاده، استاد و کارشناس علوم سیاسی، ناامنی رژیم صهیونیستی در خانه خود را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و آن را یکی از نمادهای روز قدس دانست. آنها بیش از آنکه به کمک مالی نیاز داشته باشند به حمایت ما نیاز دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عمران علیزاده استاد دانشگاه در گفتگو با روز هشتم در آستانه روز قدس با آرزوی قبولی طاعات و عبادات قاریان به نگاه امام به انقلاب اشاره کرد و گفت: من از ابتدای مبارزه دارم. برای پیروزی انقلاب ایران را در داخل دیده‌اند، اما نگاهی منطقه‌ای و جهانی به انقلاب ایران داشته‌اند. در سطح جهانی، محکومیت آمریکا و منطقه ای در جهان اسلام، محکومیت رژیم صهیونیستی یکی از پایه های انقلاب بود.

دشمن اصلی جهان اسلام از دیدگاه امام

وی افزود: امام (ره) در سخنرانی معروف خود در سال 1342 بارها نام رژیم صهیونیستی را بر زبان آوردند و فرمودند; شاه برای همکاری با صهیونیست ها به ایران خیانت می کند. بر این اساس، دیدگاه امام (ره) از همان ابتدا دیدگاهی است که جهان اسلام را در بر می گیرد و دشمن اصلی جهان اسلام به گفته ایشان رژیم صهیونیستی است.

اسرائيل؛ مهمترین عامل ایجاد بحران در جهان اسلام

دبیر انجمن ژئوپلیتیک گیلان با اشاره به اهمیت روز قدس به عنوان نماد عملی وحدت مسلمانان گفت: بحران جهان اسلام، رژیم صهیونیستی است، بنابراین هرگاه به حذف رژیم صهیونیستی و احیای رژیم صهیونیستی نگاه می کنیم. فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، در سرزمینی که ما معتقدیم از رودخانه تا دریا، از اردن تا مدیترانه است، می تواند ضامن وحدت مسلمانان در سراسر جهان باشد. مسئله فلسطین و وحدت منحصر به غرب آسیا نیست، بلکه همانطور که در روز قدس مشاهده می شود، مسلمانان مالزی و اندونزی که در شرق آسیا هستند و از نظر جغرافیایی به غرب آسیا نزدیک نیستند، زبان مشترک، اسلام و اشغالگری صهیونیست ها دارند. مردم خواستار آزادی قدس شریف و دریای کشور فلسطین هستند.

حفظ مسئله فلسطین به روز قدس محدود نمی شود

این استاد دانشگاه با اشاره به کاهش مناظره فلسطینی ها در طول سال بر سر یک حادثه، خاطرنشان کرد: رویدادهایی مانند پیمان ابراهیم که برخی کشورهای خیانتکار عربی و جنوب خلیج فارس در سال های اخیر با رژیم صهیونیستی منعقد کردند، مردم را از فلسطین ناامید کرد. مهم ترین مسئله جهان اسلام و ایران در روز قدس، به یقین می توان گفت که اگر مردم ما بتوانند مسئله فلسطین را در حین احیای آن زنده نگه دارند، حیات این آرمان می تواند پلی برای افزایش اعتماد به نفس باشد. جامعه ایران نشان دهد که هر تلاشی روزی به ثمر می رسد و به ثمر می رسد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی 43 سال پیش اکثر کشورهای عربی را به اشغال خود درآورد و به گونه ای پیش رفت که در بحث جنوب لبنان پس از انقلاب ایران پیشرفت کردند، اما سوالی که باید به آن توجه کرد این است که چرا اکنون در خانه خود احساس امنیت می کنند. تو یکی نداری؟”

روز قدس مختص جنبش انقلابی ایران نیست

این دکترای جغرافیای سیاسی، ناامنی رژیم صهیونیستی در خانه خود را از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و آن را یکی از نمادهای روز قدس دانست. باید انقلابی باشد، به عبارت دیگر، ما نباید فکر کنیم که مسئله فلسطین محدود به جنبش انقلابی ایران است، بنابراین فلسطینی ها بیش از کمک مالی به حمایت ما نیاز دارند.

فلسطین همیشه جایی برای اشغالگران نداشت

علیزاده یادآور شد: در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها می‌خواستند به جهانیان بفهمانند که مسئله فلسطین تمام شده است و فلسطین دیگر وجود ندارد و آنچه اکنون وجود دارد یک کشور جعلی به نام اسرائیل است. سرزمینی که متعلق به همه مردم آن است، فارغ از مذهبشان، و این سرزمین برای اشغالگرانی که فلسطینی نبودند، در هر زمان و در هر زمان. جایی نخواهد داشت، زیرا تا زمانی که این همفکری وجود داشته باشد، این درک و همدلی می تواند بیش از هر کمک مالی دیگری برای مردم فلسطین ارزشمند باشد.

دبیر انجمن ژئوپلیتیک گیلان یادآور شد: در دوران انقلاب اسلامی روزهای سخت و باز زیادی را در کشور داشتیم، اما مسئله فلسطین در روزهای سختی مثل امروز که مردم در مسائل اقتصادی تحت فشار زیادی هستند، اگر می شود موضوع اصلی روز قدس، روز آزادی فلسطین مطرح است، قطعاً متحد بودن در سرنوشت کشور ما تأثیر خواهد گذاشت. انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید