روز قدس باعث افول و نابودی رژیم صهیونیستی شد / مقاومت و تداوم مبارزه دو پیام کلیدی روز قدس به مردم فلسطین است.


ساعت: 08:52
تاریخ انتشار: 1370/02/1402
کد خبر: 1835216

همزمان با اشغال 70 ساله سرزمین های مردم مظلوم فلسطین؛

همزمان با اشغال 70 ساله مردم مظلوم فلسطین، روز قدس باعث زوال و نابودی رژیم صهیونیستی می شود و مقاومت و ادامه مبارزه دو پیام کلیدی روز قدس برای مردم فلسطین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم، فردا حمایت از کشورهای مظلوم و بی دفاع جهان یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران بود که همواره در بیانات و برنامه های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بیان شده است.

در واقع امام خمینی (ره) تنها یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داده است که نه تنها در پیشبرد اهداف و برنامه های خود ثابت قدم است، بلکه برای اجرای آنها نیز اندیشه های ماندگار و تاریخی دارد.

تبلور اراده معمار انقلاب اسلامی ایران در کتیبه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام قدس تنها یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیده می شود.
این نامگذاری از جهات مختلف اهمیت داشت به ویژه ماه مبارک رمضان که ماه بندگی و غفران و تدبر نزد خداوند متعال است و انتخاب یکی از روزهای این ماه مبارک برای همدردی با مستضعفان و مستضعفان تبلور عینی است. طبیعت اسلام ناب محمدی.

دوم، غصب سرزمین های اشغالی توسط رژیم کودک کش، البته با کشتار و خونریزی های فراوان، تا پیروزی جمهوری اسلامی ایران، کمتر نام ظلم و ستم بر مردم فلسطین در دنیا شنیده می شود. جهان روز به روز بیشتر به مردم فلسطین علاقه مند می شود، از این رو در دهه های اخیر در بسیاری از نقاط جهان روز قدس نماد همبستگی و همدردی با مردم بی دفاع فلسطین بوده و راهپیمایی هایی در سراسر جهان برگزار شده است.

سوم انگیزه و شجاعت نیروهای مقاومت و مردم فلسطین است زیرا راهپیمایی مردم از بسیاری از کشورها به سوی مردم فلسطین نشان می دهد که هدف و آرزوی آنها برای سرنگونی رژیم منحوس صهیونیستی توسط بسیاری در سراسر جهان تکرار می شود.

در این میان کارشناسان و فعالان سیاسی بر اهمیت این کتیبه و همچنین حضور راهپیمایی روز قدس تاکید دارند.

فریاد یکپارچه امت اسلامی در روز قدس، ضربه ای بر پیکر پوسیده رژیم اسرائیل خواهد بود.



حجت الاسلام محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در روز جهانی قدس اظهار داشت: بیش از 70 سال از تشکیل دولت غاصب صهیونیستی در فلسطین می گذرد. 70 سال جنایت و خون، 70 سال وحشیگری، 70 سال کشتار زنان و کودکان بی گناه، 70 سال زندان و شکنجه جوانان فلسطینی و… که حاصل تشکیل نامشروع این حکومت است.

وی ادامه داد: بیش از 70 سال است که اشغالگران صهیونیست تحت حمایت استکبار جهانی ملت مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خود بیرون کرده و از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود محروم کرده اند. 70 سال است که سازمان دهندگان هولوکاست با ادعاهای بی اساس و ظلم احمقانه برای محرومیت ادعایی از جنگ و درگیری بین نیروهای سرمایه داری و فاشیسم، نازیسم و ​​کمونیسم، از مردم بی گناه فلسطین باج می خواهند.

عضو انجمن تحقیقات سیاسی حوزه علمیه قم گفت: بیش از 70 سال است که طرفداران دموکراسی و حقوق بشر در مقابل نقض آشکار حقوق بشر و آوارگی، شکنجه و کشتار مردان و زنان فلسطینی سکوت کرده اند.

وی افزود: بیش از 70 سال است که گوش حاکمان بی درد عرب از فریاد کودکان آواره فلسطینی سنگین شده است. اگرچه ظلم و ستم غاصب صهیونیستی بر ملت مسلمان و رنج دیده فلسطین برای حاکمان مرفه و رئیس جمهور کشورهای عربی و اسلامی چندان بزرگ نیست، اما ادامه این رنج برای ملت های اسلامی دیگر قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام ملک زاده خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس روز فریاد ملت های مسلمان علیه ظلم سران استکبار و صهیونیسم است. فریاد متحد ملت‌های مسلمان در راهپیمایی امروز ثابت می‌کند که امت اسلامی، سکوت و سازش‌های حاکمان ظالم و مستکبر را برنمی‌تابد و دیگر نمی‌خواهد از حقوق ملت فلسطین دفاع کند و سرزمین‌های اسلامی را از اشغالگران پاک کند. متجاوزانی که منتظر واکنش حاکمان خود هستند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی رژیم متجاوز اسرائیل در برابر انتفاضه فلسطین و حمایت ملت های مسلمان از فلسطینیان تحت حاکمیت تل آویو بسیار آسیب پذیر شده است. پیروزی نیروی مقاومت حزب الله لبنان نتیجه بیداری روزافزون ملت های اسلامی و ترس و نگرانی روزافزون سران استکبار و غاصبان فلسطینی از زمان ظهور امت اسلامی در روز جهانی قدس است.

این کارشناس سیاسی گفت: مسلم است که رژیم صهیونیستی نگران واکنش سران مرتجع و قدرت طلب در برخی کشورهای اسلامی نیست. نمایش دهید.

وی افزود: روز قدس روز نشان دادن اراده ملت ها بر دولت های سازشکار، روز نمایش قدرت واقعی مؤمنان در برابر حاکمان تا دندان مسلح است که با ظلم و ستم و تجاوز در جهان دامن می زنند. با تکیه بر سلاح، بی آنکه بدانیم سلاح کفر در مقابل سلاح ایمان ملت مسلمان بسیار ناچیز است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ملت مظلوم فلسطین در شرایط کنونی به دنبال حمایت از مسلمانان و نشان دادن سلاح ایمان امت اسلامی است. باشکوه ترین جشن روز جهانی قدس بزرگترین حمایت معنوی مسلمانان از انتفاضه خونین مردم مظلوم فلسطین علیه اشغالگران اسرائیلی است. فریاد پر شور و یکپارچه امت اسلامی در روز قدس، ضربه مهلکی بر پیکر پوسیده رژیم اسرائیل و حامیان آن خواهد بود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در قدس گفت: شکی نیست که امروز دشمن صهیونیستی یکی از تلاش های شهید قاسم سلیمانی در هر نقطه و زمانی است که به او ضربه می زنند. برای تایید این گفته تلاش زیادی نمی خواهد، کافی است نگاهی به اعترافات دوستان و دشمنان خود در خارج از کشور بیندازیم. محمد الحسنی، تحلیلگر سیاسی یمنی، از طالبان می گوید سلاح هایی که امروز برای هدف قرار دادن تل آویو و شهرهای اشغالی و تحقیر دشمن اسرائیلی استفاده می شود، سلاح کشورهای عربی نیست، بلکه سلاح ایران است. تجهیز نیروهای مقاومت فلسطین به این سلاح ها مرهون تلاش های شهید قاسم سلیمانی است.

هدف آمریکا ایجاد مشروعیت برای اسرائیل است

5bb7bbd5 2f9d 4e56 bb3e d511ae0c7246 خبر خاکستری

شاهین صادقی نسب در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا با اشاره به روز قدس اظهار داشت: امسال پس از گذشت دو سال شاهد راهپیمایی روز قدس هستیم که قطعا شاهد حضور خیل عظیم ایرانیان اسلامی در حمایت از مردم خواهیم بود. قدس، مردم بی دفاع فلسطین.»

وی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به دن قدس را مهم دانست و گفت: این اقدام هوشمندانه و راهبردی امام خمینی (ره) توجه جهانیان را به فلسطین جلب کرده و این کشور بی دفاع را منزوی کرده است.

صادقی به توطئه های رژیم صهیونیستی توجه کرد و گفت: راهبرد رژیم صهیونیستی ایجاد تفرقه بین نیروهای فلسطینی است بنابراین در عین حال با رویارویی با گروه های مختلف مقاومت به دنبال ایجاد تفرقه بین نیروها است.

وی افزود: اما با همه این توطئه ها نه تنها در داخل بلکه در خارج از سرزمین های اشغالی، این کشور منفور است، بنابراین نفرت و نفرت افکار عمومی اروپا نسبت به اسرائیل بسیار زیاد است و نتوانستند در این زمینه موفق شوند. “

این کارشناس مسائل سیاسی در بخشی دیگر از سخنان خود به عادی سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل اشاره کرد و گفت: عدم استقلال این کشورها باعث شده است که تحت فشار آمریکا روابط خود را با این رژیم دروغین عادی کنند.

وی ادامه داد: هدف از این عادی سازی روابط، مشروعیت بخشیدن به اسرائیل است که بحمدالله در این زمینه نیز شکست خورده است.

صادقی نسب گفت: سرنوشت سرزمین فلسطین باید به دست خودشان رقم بخورد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در سرزمین های اشغالی رفراندوم برگزار شود تا نوع حکومت خود را انتخاب کنند و اگر خدا بخواهد ما نیز روزی را خواهیم دید که مردم بی دفاع فلسطین. سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی مالک و حاکم کشور ماست.

راهپیمایی روز قدس قلعه عبادت است



حجت الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر در گفتگو با خبرنگار کوم فردا. در برنامه های شبانه گدر حضور فعال داشتند.

وی گفت: این حضور به این نتیجه می رسد که برخی اتفاقات عرضی می تواند نشانه دیگری به جامعه بفرستد اما حقیقت و هویت یک فرهنگ را به راحتی نمی توان تغییر داد. تاریخ فلسطین در مرحله اول حقیقت و هویت جهان اسلام است و در مرحله بعد خط مقاومت بر جمهوری اسلامی متمرکز است و به طور گسترده تر جریان هویت انسانی است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: استکبار جهانی با این همه اتفاقات جهانی هنوز موفق نشده است که مسئله فلسطین را از ذهن مردم دنیا از جمله مردم آمریکا حذف کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در کنار همه این مسائل، از سال 1948 به ویژه پس از فاجعه صبرا و شتیلا در کرانه باختری، اتفاقات جدیدی رخ داده و در شهرک های صهیونیست نشین نیز اتفاقاتی رخ داده است. غزه حوادث از جایی اتفاق می افتد که اسرائیل خود را امن ترین مکان در جهان می داند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینها اتفاقات جدیدی است و حضور مردم در فرصت جدیدی که پیش آمده باعث تسریع در کار می شود. روز قدس نیز سنگر دفاع و عبادت است و دژ دفاع باید فتح شود نه اینکه خالی بماند.» از اسلام و مسلمین، زیرا تا زمانی که صهیونیست ها نروند، جهان در امان نخواهد بود. شرکت در راهپیمایی قدس روز باعث امنیت جهانی می شود.

در نهایت باید گفت راهپیمایی روز قدس هر ساله نه تنها تداوم محور مقاومت و مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی است، بلکه سران آن رژیم را تحت الشعاع قرار داده و بر قدرت آن می افزاید. محور مقاومت بالای آنها.

انتهای پیام/ ۱۱۰

دیدگاهتان را بنویسید