رهبر انقلاب: کسانی که شخصیت و هویتشان در معرض نابودی و نابودی است همه را اینگونه می بینند/ در اردیبهشت 69 گروهی نامه ای نوشتند که «کشور و ملت به مرز هولناک نابودی و نابودی رسیده اند».

رهبر انقلاب: کسانی که شخصیت و هویتشان در معرض نابودی و نابودی است همه را اینگونه می بینند/ در اردیبهشت 69 گروهی نامه ای نوشتند که «کشور و ملت به مرز هولناک نابودی و نابودی رسیده اند».

رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: در سال 69، یک سال پس از رحلت امام بزرگوار، یک گروه سیاسی در نامه‌ای سرگشاده و مملو از یأس نوشتند که کشور و ملت به مرز نابودی رسیده‌اند. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: کسانی که خود و شخصیتشان در معرض نابودی و فنا هستند، همه چیز را از این زاویه می بینند، اما از سوی دیگر کسانی که دل و فکر پر امید دارند به مشکلات و تحولات با امید می نگرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، این مجلس رفیع و بسیار مهم را نمادی از آمیختگی «جمهوری» و «اسلام‌گرایی» خواندند و با عنایت به حضور بی بدیل، حیاتی و مستمر مردم در صحنه های مختلف گفت: بنیان مستحکم مردم نظام یک ثروت ملی است که خداوند با آن حجت را بر دانشمندان و همه کارکنان نظام کامل کرده است و ما همه باید برای حفظ و افزایش این سرمایه عظیم تلاش خستگی ناپذیری داشته باشند.

به گزارش «انتخاب»، وی با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد بزرگ و شاد آن، مجلس خبرگان رهبری را نماد واقعی مردم سالاری دینی دانست و افزود: این مجلس منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی است. در عین حال که متشکل از علمای دین است و ماهیت دینی نظام را نشان می دهد.

رهبر انقلاب جایگاه، اهمیت و حساسیت مجلس خبرگان را بر هر کانون و گروهی در نظام برشمردند و گفتند: این شورا تعیین کننده رهبری است و با عنایت خود موجودیت و تداوم شرایط رهبری را تضمین می کند. موقعیت بزرگ، وظایف سنگین به اعضای خبرگان هدایت می کند و هیچ قصوری در انجام این وظایف در پیشگاه پروردگار پذیرفته نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای تلاش خبرگان برای رسیدگی به مشکلات مختلف کشور را لازمه رهبری و مشکل شایسته دانستند و در عین حال گفتند: مهم ترین کارها توجه جدی به وظایف داخلی و خارجی است. اعضای شورای خبرگان

وی تداوم فعالیت شورای تحقیق و تفحص مجلس خبرگان رهبری در کار و اهتمام به «حفظ شرایط رهبری و انجام وظایف مقرر در قانون اساسی و سایر وظایف نهایی رهبری» را بسیار مهم خواند و افزود. مهمترین وظیفه رهبری نظارت و حفظ حرکت کلی و حرکت بخشهای مهم نظام است و در راستای انقلاب است تا هیچ گوشه ای از جاده اصلی منحرف نشود و انقلاب اسلامی مانند سایرین منحرف نشود. انقلاب.

رهبرانقلاب تبیین منطقی، مستدل و مستمر جایگاه مجلس خبرگان رهبری به افکار عمومی به ویژه نسل جوان را وظیفه اعضای این مجلس دانستند و افزودند: تبیین صحیح جایگاه تعیین کننده مجلس خبرگان رهبری در این انتخابات مجلس خبرگان را با ذوق و شوق به پای صندوق های رای خواهد برد. ; البته نمایندگان این مجلس هم شأن دانشمندی دارند که وظایف سنگین دیگری را بر دوش آنها می گذارد.

رهبر انقلاب دشمنی با مجلس خبرگان رهبری را دشمنی با اصل جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: برخی از دشمنی ها با جمهوری اسلامی به مسائل سیاسی و مواضع آن در مسائلی مانند فلسطین برمی گردد، اما مقداری دشمنی با جمهوری اسلامی است. جوهره نظام زیرا این نظام بر ضد مردم معتقد به نسخه غربی که مخالف هرگونه دخالت دین در امور اجتماعی هستند و یا علیه رهبران لیبرال دموکراسی است که پشت پرچم دروغین آزادی و دموکراسی ترسیم کرده اند. برنامه ریزی برای تسلط و غارت منابع جهان، ایستادگی و قرار دادن «دموکراسی و آزادی» «به جز «دین»، نقشه آنها را به هم ریخته است.

وی تبیین ریشه خصومت ها را برای مردم ضروری دانست و افزود: با تبیین این علت، هیچ کس در فضای مجازی و غیره نگوید که جمهوری اسلامی برای خود دشمن درست می کند، چرا که اصل مردم سالاری دینی همین است. که نقشه های بدخواهان و ماموران را باطل می کند.او دشمنی آنهاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام دوم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را «شأن علمی» آنان خواندند و گفتند: بنیان مستحکم مردمی جمهوری اسلامی و پیوند و اعتماد مردم و نظام به یکدیگر، ثروت ملی است. حقیقتی که نمی توان کتمان کرد و در دنیا کم نظیر و یا حداقل کم نظیر است که جلوه های آن در ماجرای کرونا و آمدن مردم، کمک مؤمنانه و همچنین حضور و تلاش مردم برای کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی به راستی است. باور نکردنی

وی راهپیمایی 22 بخمن امسال را یکی دیگر از مظاهر پایگاه مستحکم مردمی نظام دانست و خاطرنشان کرد: در کجای دنیا چنین اجتماع گسترده ای برای یک هدف سیاسی وجود دارد که مردمی با این تعداد زیاد و تنوع جمعیت و سلیقه، از قد بلند. پیرمردها تا نوجوانان جوان چهل ساله و چند سال متوالی و در شرایط آب و هوایی اغلب سخت هر سال روی صحنه حاضر می شوند؟ این پشتوانه و پایه قوی مردمی نظام است که البته ما به آن عادت کرده ایم و شاید هم عظمت آن را کاملا درک نکرده ایم.

رهبر انقلاب افزودند: حضور مردم حجت الهی را بر ما مسؤولان و علما تکمیل کرده است و افتخار به این ثروت ملی کافی نیست، بلکه باید دائماً این ثروت را حفظ و افزایش دهیم و به حق خود جامه عمل بپوشانیم. وظایف در این زمینه».

وی نقش دین و علما را در شکل گیری این گونه حرکت های ملی و انقلابی مهم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی نیز نقش یک عالم دینی و مرجع تقلید را ایفا کردند که توانستند تکیه کنند. او بر میراث هزاران ساله علمای دین و اعتمادی که در مردم شکل گرفت، با یک شعار ملت را از تهران به روستاها و شهرهای دور منتقل کرد که توسط هیچ حزب و شخصیت سیاسی دیگری انجام نشد.

حضرت آیت الله خامنه ای، ثروت هنگفت و حضور و اساس بدون تهدید مردم را برای نظام حیاتی دانستند و گفتند: علما چه مسئولیت دولتی داشته باشند و چه نداشته باشند، وظایف سنگینی در حفظ این ثروت هنگفت بر عهده دارند که مهم ترین آن است. جهاد تبیین است، در حالی که «خداوندی، صداقت، پاکی، دوری از امور مشکوک، انگیزه خدایی و دعوت با عمل و نه فقط با گفتار» باعث تشویق و جمع شدن مردم می شود.

وی ارتباط طلاب با جوانان و دانشجویان و بازدید از کانون های دانشجویی را سفارش کرد و گفت: با حرف های نو و بیان جدید و منطق جدید با جوانان گفت و گو کنید و گره های ذهنی آنها را باز کنید البته باید در این مورد هم صحبت کنیم. شبهاتی که ما پاسخ آنها را نمی دانیم. نمیدونم یا باید چک کنم

رهبر انقلاب، گامی دیگر برای ارتباط موثر با جوانان را تشکیل حلقه‌های فکری بسیاری از جوانان و فرهیختگان در شهرهای مختلف با محوریت دانشمندان بزرگ و اعضای شورای خبرگان خواندند و افزودند: نباید از شک و تردید رنجید. همانطور که خود مرحوم شهید مطهری مورد تردید قرار گرفت و برای کشف پاسخ باید حاضر به مواجهه با شبهه بود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شبهات مانند تحریم است و ما را به مطالعه، تفکر و تحقیق وادار می کند تا پاسخ دهیم، همچنان که تحریم ها ما را وادار کرد در امور مختلف دفاعی، درمانی و بهداشتی به دستاوردهای جدیدی برسیم. اگر تحریم ها نبود این دستاوردهای فنی و صنعتی نبود.

وی سوالات و شبهات جوانان را منطقی و قانع کننده دانست و گفت: مواظب باشیم آزادانه و غیرمنطقی صحبت نکنیم که البته وظیفه حمایت فکری از گروه های جوان و صاحب نظر بر عهده حوزه علمیه قم است. و سایر حوزه های علمیه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر ضرورت ایجاد امید، سیاست مستمر دشمن را یاس‌آفرین خواندند و با اشاره به نامه یک گروه سیاسی در سال 69 به یکی از مسئولان کشور گفتند: یک سال پس از رحلت امام بزرگوار، این گروه در نامه ای سرگشاده و ناامیدانه نوشتند که کشور و ملت به مرز نابودی رسیده است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: کسانی که خود و شخصیتشان در معرض نابودی و فنا هستند همه چیز را از این زاویه می بینند، اما از سوی دیگر کسانی که دل و فکر پر امید دارند با امید به مشکلات و توسعه می نگرند. که امیدواریم خداوند به همه ما کمک کند تا با این نگاه و با حمایت از لطف الهی و حضور مردان، وظایف خود را با جدیت و بدون خستگی و تنبلی انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گزارشی از سه بخش کاری یازدهمین جلسه رسمی این شورا ارائه کرد.

«انتخابات اعضای هیأت مدیره، کمیته ها و اتاق های فکر»، «جلسات جداگانه با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در خصوص توسعه منطقه و وزیر اقتصاد در موضوعات معیشتی» و «بحث و گفتگو در زمینه فرهنگی و اقتصادی» مسائل و تحلیل اغتشاشات پاییزی در تذکر مقدماتی «14 نماینده این مجلس» محور گزارش آقای رایضی بود.

دیدگاهتان را بنویسید