رهبر انقلاب نقدی برای کتاب مادر شهید ژاپنی نوشتند


ساعت: 13:59
تاریخ انتشار: 06/09/1401
کد خبر: 1894150

مقام معظم رهبری خاطرات کونیکو یامامورا (صبا بابایی) یگانه مادر شهید ژاپنی اهل تبریز را در کتاب مهاجران سرزمین خورشید نوشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیزدهمین جشن ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار نقد و بررسی رهبر انقلاب بر کتاب «مهاجران سرزمین خورشید» صبح امروز چهارشنبه 18 شهریور ماه در مرکز همایش های صدا و سیما و مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. به این صورت که نقد مقام معظم رهبری بر این کتاب که روایتی است از خاطرات کونیکو یامامورا (صبا بابایی) تنها مادر یک شهید ژاپنی در ایران، اثر حمید حسام و انتشارات سوره مهر با حضور حجت اسلام کومی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا مختارپور رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ایمان عطارزاده رئیس اداره حفظ و نشر آثار معظم رهنمای جبلی و موافقت رئیس سازمان صدا و سیما معرفی شد.

در ابتدای این برنامه ایمان عطارزاده معاون هماهنگ کننده و رئیس دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای گفت: این شصتمین نقدی است که رهبر انقلاب درباره کتاب های حوزه حراست منتشر می کنند. . البته تعداد این تعاریف بیشتر است اما از سال 2011 که به طور رسمی منتشر شد به این تعداد رسیده است.

وی سپس به استقبال عموم مردم از آثار ادبی و هنری در حوزه دفاع مقدس به دلیل انتشار انتقادات رهبر انقلاب در سال های اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: به یاری خداوند و به برکت انتقادات رهبر انقلاب، تیراژ خوبی صورت گرفته است. در حوزه کتب دفاع مقدس شکل گرفته و در این زمینه فعالیت می کند.

عطارزاده به حمید حسام و مسعود امیرهانی نویسندگان کتاب مذکور و همچنین سوره مهر ناشر آن تبریک گفت.

در سیزدهمین جشنواره ادبیات جهاد و مقاومت، علیرضا مختارپور – رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی – با قرائت گزیده ای از تفسیر رهبر انقلاب بر کتاب «مهاجران دیار خورشید»، موضوع این تفسیر را … ویژگی های زن مسلمان و وظایف او از نظر رهبری.

مقام معظم رهبری درباره این کتاب می نویسند:

“به نام خدا

داستان پرماجرا و جذاب این بانوی شجاع نوشته قلم رسا و شیوای حمید حسام را باید خواند و آموخت. من سالها پیش این بانوی عزیز و همسر بزرگوارشان را در منزلشان زیارت کردم. خاطره آن دیدار در ذهن من باقی مانده است. آن روز عظمت این زن و شوهر با ایمان و صداقت و گذشت را مثل امروز که این کتاب را خواندم نمی دانستم. تنها گوهر درخشان شهید عزیزشان بود که مرا مجذوب خود کرد. رحمت و رحمت خداوند بر آن مرحوم و بازماندگان این خانواده.

ساخت فیلمی بر اساس زندگی خانم بابایی حرکتی مهم و تاثیرگذار برای نمایندگی و تکریم خانواده اسلامی و مردم مسلمان است و نباید از آن غافل شد.

سید علی خامنه ای/ اردیبهشت 1401

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب خاطرات خانم کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی توسط انتشارات سوره مهر و به قلم حمید حسام منتشر شده و تاکنون 26 بار تجدید چاپ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید