انتشار خطبه مقام معظم رهبری درباره کتاب تنها مادر یک شهید ژاپنی


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878635

کتاب «مهاجر در سرزمین خورشید» حاوی خاطرات کونیکو یامامورا از جمله آثاری است که رهبر معظم انقلاب اخیراً آن را خوانده و رساله ای بر آن نوشته اند که منتشر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب «مهاجری از سرزمین خورشید» یکی از متنوع ترین خاطرات دفاع مقدس در سال های اخیر است که توسط حمید حسام و با همکاری مسعود امیرهانی نوشته شده و با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این اثر داستان زندگی کونیکو یامامورا، تنها مادر شهید ژاپنی از دوران جنگ تحمیلی از دوران کودکی تا پس از شهادت فرزندش محمد بابای را روایت می کند.

کتاب «مهاجری از سرزمین خورشید» پس از انتشار به دلیل موضوع و سبک نگارش جذاب و جدید نویسنده که خاطرات راوی را بدون پیچ و تاب بیشتر روایت می کند، با استقبال مخاطبان مواجه شد. بنابراین انتشارات سوره مهر به تازگی چاپ هجدهم این اثر را منتشر کرده است.

خانم یامامورا که پس از تشرف به اسلام نام صبا بابایی را برگزید و با آقای بابایی ازدواج کرد، یکی از نمونه‌های زنانی است که شخصیت‌شان در انقلاب اسلامی دستخوش تحولی عمیق شد. او که شیفته شخصیت امام بود، فرزندش محمد را به جبهه فرستاد و خود نقش بسزایی در جریانات خودجوش مردم در هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن داشت.

خانم بابای چند روز پیش به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد. قائم مقام مقام معظم رهبری و نمایندگان دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شامگاه چهارشنبه 25 خردادماه با حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تهران از سرکار خانم صبا بابایی (کونیکو) عیادت کردند. یامامورا) مادر شهید ژاپنی به وی دعای رهبر انقلاب داده شد.

در این دیدار، خجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، قائم‌مقام مقام معظم رهبری در حین تقدیم چافی به محضر معظم‌له و بانوی انقلابی و تبریک به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: شما برای اسلام، انقلاب و انقلاب خرج کرده‌اید. انقلاب. التماس کردند.»

وی همچنین گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا کتاب خاطرات خانم بابای را مطالعه کردند و در تجلیل از این کتاب، رساله ای بر آن نگاشته و اعلام کردند که این رساله توسط مؤسسه حفظ و نشر آثار منتشر شده است. از راهنما

انتشارات سوره مهر به تازگی چاپ هجدهم این اثر را در اختیار علاقه مندان خاطرات پاسداشت حراست قرار داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید