کونیکو یامامورا مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس درگذشت


ساعت: 16:09
تاریخ ارسال: 04/10/1401
کد خبر: 1879992

کونیکو یامامورا مادر شهید محمد بابایی از شهدای مدافع حرم بر اثر بیماری درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کونیکو یامامورا مادر شهید «محمد بابایی» امروز جمعه ۱۹ تیرماه به دلیل بیماری در بیمارستان حاتم الانبیایی تهران درگذشت.

او تنها مادر شهید دفاع مقدس ژاپنی الاصل است. فرزند شهیدش جوانی 19 ساله بود که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های زیادی داشت و در دوران جنگ تحمیلی با وجود سن کم برای دفاع از اسلام و ایران راهی جبهه ها شد.

شهید «محمد بابایی» در 29 بهمن 42 در تهران به دنیا آمد. او دانشجوی رشته ریاضی بود و به عنوان بسیجی در راه حق علیه باطل شرکت می کرد. در 22 فروردین 62 بر اثر اصابت ترکش نیروهای عراقی به شهادت رسید.


مرحوم یامامورا که بود؟

کونیکو یامامورا در خانواده ای بودایی در ژاپن به دنیا آمد و در سن 20 سالگی با یک جوان مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تأثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان اسلام را پذیرفت و با الهام از کتاب مقدس قرآن انتخاب کرد. نام “صبا” برای خودش.

یامامورا پس از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که به خط مقدم جنگ تحمیلی رفت و به شهادت رسید.

کونیکو یامامورا در سالهای اولیه رادیو ژاپن در ایجاد این رسانه نقش فعالی داشت و از آن زمان به عنوان یک متخصص در این رادیو حضور داشت.

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب توسط حمید حسام از نویسندگان دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تدوین شده و هم اکنون از سوی انتشارات سوره مهر در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید