جزئیات وداع و تشییع پیکر “کونیکو یامامورا”


ساعت: 12:03
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880160

پیکر «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» فردا یکشنبه از مقابل مسجد انصار در خیابان پنجم نیروهوایی تهران تشییع می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم وداع با پیکر سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» امروز شنبه 20 تیرماه ساعت 18:00 در معراج الشهدایی تهران و همچنین مراسم خاکسپاری این مادر شهید روز یکشنبه – 21 تیر – از ساعت 10 صبح از مقابل مسجد انصارالحسین (علیه السلام) خیابان پنجم نیرو آهایی برگزار می شود.

پیکر این مادر شهید پس از تشییع در قطعه 45 بهش زهرا(س) به خاک سپرده می شود. صبا بابایی که مدتی به دلیل مصدومیت تنفسی در بیمارستان حاتم الانبیاء بستری شده بود، روز جمعه به فرزند شهیدش پیوست.

«کونیکو یامامورا» پس از ازدواج نام خود را به (سابا بابایی) تغییر داد، کتاب «مهاجر خورشید» داستان زندگی صبا بابایی را روایت می کند و بارها تجدید چاپ شده است. در این کتاب علاوه بر زندگی وی، به اسلام آوردن و شهادت فرزندش محمد بابایی نیز پرداخته شده است.

«کونیکو یامامورا» (صبا بابایی) به عنوان رهبر نمادین کاروان ایران در بازی های پارالمپیک 2020 به این رقابت ها رفت که تنها مادر شهید دفاع مقدس ژاپنی الاصل است. فرزند شهیدش جوانی 19 ساله بود که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های زیادی داشت و در دوران جنگ تحمیلی با وجود سن کم برای دفاع از اسلام و ایران راهی جبهه ها شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید