تلاش 30 ساله بجنوردی مادر 4 فرزند برای ایجاد اشتغال / تاکید مقام معظم رهبری سرلوحه زندگی ماست


ساعت: 14:14
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885345

در گفتگو با یک بانوی جوان کارآفرین در شهرستان بوینرودی عنوان شد؛

زهرا کبودی، مادر جوان 30 ساله ای که با وجود داشتن چهار فرزند قد و نیم قد، ​​با راه اندازی کارگاه تولیدی در زمینه عفاف و حجاب، علاوه بر گام برداشتن در زمینه رفع مشکلات خود، برای پنج نفر دیگر شغل ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصر اترک از بجنورد، خانم های محجبه و غیر محجبه معمولا با محدودیت هایی مانند گرانی، مراکز فروش متمرکز و دسترسی آسان به خرید ملزومات حجاب مواجه هستند، همچنین بسیاری از این افراد تمایلی به خرید از فروشگاه های اینترنتی ندارند. دلیل آن هم این است که همیشه برای تهیه این اقلام در شهرها با مشکل مواجه هستند.

از این رو در سال های اخیر با توجه به تمرکز کشورهای غربی بر موضوع حجاب زنان در جمهوری اسلامی ایران، زنانی که دغدغه این موضوع را دارند، اقدام به ایجاد کارگاه ها و تولیدات با اقلام ویژه حجاب برای رفع نیازهای خود کرده اند. از سوی دیگر با نوسازی تولیدات از نظر تنوع و رنگ گامی مثبت در جهت ایجاد رغبت و علاقه در دختران نوجوان به موضوع حجاب برداشته می شود.

از این رو در استان خراسان شمالی بانوان محجبه دغدغه مند حجاب فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و قدم برداشته و به موفقیت هایی دست یافته اند.


d616f343 1799 4442 a907 edf7edba45fe خبر خاکستری

زهراکبودی بانوی 30 ساله بوینرودی که چهار سال است در این زمینه فعالیت دارد در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: تحصیلاتم مربوط به حوزه علمیه است که به دلیل تولد امام زمان(عج) موقتاً آن را رها کردم. فرزند من

وی با اشاره به اینکه مادر چهار فرزند است، ادامه داد: با توجه به اینکه دغدغه عفاف و حجاب را داشتم و وضعیت حجاب در جامعه به شدت آزاردهنده شد، تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت کنم.

این بانوی کارآفرین بوینرودی با بیان اینکه کار با چهار فرزند قطعا با استف سخت خواهد بود، اظهار داشت: اما با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر فرزندآوری و ایجاد اشتغال خانگی، تمام برنامه ریزی من بر این اساس است که شما در سمت مامان قرار بگیرید. در کارگاه عفاف و حجاب با هم خوش خواهم بود.

کبودی با اشاره به اینکه تولید ملزومات حجاب را از سال 1376 آغاز کردم، افزود: در ابتدا با تولید طرح های محدودتری مانند شلوار لی و روسری کار می کردم اما با رونق کار و تقاضای مشتریان و ظرفیت سنجی، محصولات زیادی تولید شد. به تولیدات کارگاهی اضافه شد.

این بانوی جوان و کارآفرین بجنوردی خاطرنشان کرد: با ایجاد این کارگاه تولیدی توانستم برای پنج خانم دیگر کار ایجاد کنم و در نظر دارم در آینده این فضا را گسترش داده و برای افراد بیشتری کار ایجاد کنم.

کبودی بیان کرد: در نظر داریم تولیدات را به مرحله ای توسعه دهیم که مغازه های بجنورد و استان محصولات مورد نیاز خود را از کارگاه ما خریداری کنند تا در هزینه سفر به استان های دیگر صرفه جویی کنند و از فروش محصولات نیز سود ببرند. استان.


c22cba00 e0ad 4aa3 a216 04257d0217e6 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه حجاب فقط برای داشتن چتر نیست، بلکه هر فردی که محجبه کامل باشد، حجاب نیز هست، اظهار داشت: مردم همیشه در تلاش هستند تا در هر مرحله از زندگی بهترین ها را در انتخاب های خود به دست آورند و به مشکلات در اماکن نگاه کنند. در مورد حجاب، بهترین را انتخاب نمی کند و از نظر پوشش به کمترین میزان رضایت می دهد.

کبودی با اشاره به اینکه متأسفانه بدحجابی و بدحجابی روز به روز در جامعه رواج پیدا می کند، بیان کرد: بنابراین انتخاب و فعالیت در این زمینه برایم اهمیت زیادی دارد و هنگام دوخت و تهیه چادر حس وصف ناپذیری دارم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه از چه ابتکاری در تولیدات خود برای جذب جوانان به حجاب استفاده کرده است، گفت: رنگ و تنوع محصولات حجاب در بجنورد بسیار محدود و کم بود اما در کارگاه تولیدی که تاسیس شد بیش از 200 طرح ها و رنگ ها بر اساس سلایق مختلف طراحی و تولید شده است که باعث شده مشتریان کمتری به دلیل زیبایی محصولات دست خالی فروشگاه را ترک کنند.

کبودی یادآور شد: در زمینه فعالیت کارگاه من گاهی دخترانی با لباس های نامناسب ظاهر می شوند که با توضیحاتی که داده می شود و توجه به محصولات رنگارنگ و تنوع سلیقه در این کارگاه به این امر توجه می کنند و خودشان هم به استفاده از پوشش های محجبه علاقه نشان دهید.

وی گفت: متأسفانه بی حجابی و بدحجابی روز به روز در حال افزایش است و زن یا دختری که با حجاب است گاهی فقیر و بدبخت خطاب می شود. بنابراین تمایل بسیاری به پوشش کامل حجاب کاهش یافته است، بنابراین دختران نوجوانی که در بین دوستان برهنه خود نیستند، آنها را همراهی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید