تاکید نخست وزیر عراق بر تلاش برای توقف بمباران و کمک رسانی به غزه در دیدار با مقام معظم رهبری

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و رهبر معظم انقلاب امروز با یکدیگر درباره کشتار وحشیانه غزه و راه های افزایش فشار سیاسی بر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتارها گفتگو کردند.


به گزارش خبرگزاری موج، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز با حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

نخست وزیر در این دیدار ضمن ابراز تاسف از کشتار وحشیانه غزه، خاطرنشان کرد: دولت و ملت عراق و جریان های سیاسی داخلی در خط اول حمایت از مردم مظلوم منطقه قرار دارند.

مقام معظم رهبری با قدردانی از مواضع خوب و مستحکم عراق در حمایت از غزه، بر افزایش فشارهای سیاسی جهان اسلام بر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از کشتار مردم غزه تاکید کردند. وی همچنین تاکید کرد که عراق می تواند نقش ویژه ای در این زمینه ایفا کند و خط جدیدی را در جهان عرب و جهان اسلام ایجاد کند.

السودانی همچنین از سکوت مجامع بین المللی و مدافعان حقوق بشر در قبال این جنایات انتقاد کرد و تاکید کرد که در مذاکرات با رئیس جمهور هماهنگی های لازم برای ارسال کمک های غذایی و پزشکی به مردم غزه صورت گرفته است.

نخست وزیر همچنین اراده جدی خود را برای گسترش روابط با ایران و اجرای توافقات اعلام کرد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید