محمدعلی ابطحی: آقای خاتمی در خدمت رهبری سه نامه نوشتند

محمدعلی ابطحی: آقای خاتمی در خدمت رهبری سه نامه نوشتند

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای خاتمی سه نامه رسمی به رهبری نوشتند. هنوز به این نامه ها پاسخ داده نشده است.

آرمان امروز نوشت: محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در مناظره با احدیان مشاور قالیباف گفت: آقای خاتمی سه نامه خطاب به رهبری نوشتند و گفتند: این گام های سوم را کنار بگذاریم و به مشکلات رسیدگی کنیم. از مرحله اول.” هنوز جوابی ندادی. بعد می گویی “چرا نمی آیی”؟

برای شورا، در صورت اقتضا، فضا وجود دارد که واقعاً وارد یک سری بحث‌های اساسی شود. ما بن بست نداریم اگر جلسه شناخت وارد نشود، موضوع در خیابان به فحاشی می رسد. اینها نتیجه طبیعی ایستادن روی پله های دوم و سوم است که جناب عالی با ایستادن در آنجا رفتند و حالا انتظار دارید که هیچ قسمتی از دست شما دست آنها نباشد و بتوانید آنها را به داخل سیستم بکشید. بعد میگی چرا دستت رو باز گذاشتی؟ خوب اگر دست بگذاریم شما هم می شویم، یعنی آقای سید محمد خاتمی، وقتی ممکن است یک فرد مؤثری باشد که سید احمد خاتمی نباشد. شما می گویید چرا سید محمد خاتمی سید احمد خاتمی نمی شود؟ جامعه متکثر به این نیروها نیاز دارد. حالا آقای خاتمی این حرف را زد که چرا اینقدر فحش داد؟ چون می گفت «براندازی نه مطلوب است و نه ممکن». این انتقاد واقعا اصلاح طلبانه است. اما این دو کشور حاضر به پذیرش این موضوع نیستند. یک طرف دولتی است که نمی پذیرد چهار قانون صحیح داشته باشد و با این قوانین در جامعه امید ایجاد کند تا جامعه به خانه برگردد.

شما مسئله حکمرانی جدید را مطرح کردید، پس ابتدا به من بگویید چشم اندازی که می خواهید از طریق این نوع حکومت ایجاد کنید چیست؟ چشم انداز این است که آیا جامعه می تواند تعدادی از این معترضان را به عنوان نمایندگان خود به مجلس بفرستد؟ آیا قانون حجاب تغییر می کند؟ یا چیز دیگری. آقای خاتمی سه نامه به مدیریت نوشتند و گفتند این مراحل سوم را کنار بگذاریم و به مشکلات قدم اول بپردازیم. بعد می گویید «چرا نمی آیید»، به نظر من این توقع غیراستراتژیکی است که امروز براندازان به ما توهین می کنند و می گویند «شما دریچه نظام هستید». دولت باید تلاش کند بین خودش و این نسل معاند موجود که بهترین گزینه اش اصلاح طلبان بود، گروهی داشته باشد، اما آن گزینه را خراب کردند و نابود کردند و حالا مردم همسایه دولت هستند و در بحران ها اصطکاک بین این دو ایجاد می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید