واکنش محمدعلی ابطحی به انتصاب سردار راضان

رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات گفت: پلیس ابزاری برای تحقق امنیت مردم است نه ابزاری برای اجرای سیاست های مدیریتی. ما باید بدانیم که ادب بخشی از ماهیت پلیس است و اگر کسی احساس ناامنی کرد، می داند که پلیس بین شهروندانش تفرقه نمی اندازد.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه فرجا باید در دوره جدید خود نوآوری کند و اعتماد مردم را افزایش دهد، گفت: پلیس در همه جای دنیا به عنوان ولی مردم در عرصه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، حوادث و ناهنجاری ها حضور دارد. . برای دستیابی به این هدف باید حق امنیت عمومی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در جامعه گسترش یابد.

برای این گسترش امنیت عمومی و متعاقب آن افزایش اعتماد عمومی باید بدانیم که پلیس ابزاری برای تحقق امنیت مردم است نه ابزاری برای اجرای سیاست های دولتی.

ما باید بدانیم که مهربانی بخشی از طبیعت پلیس است و اگر کسی احساس ناامنی کرد، بداند که پلیس شهروندان خود را تفرقه نمی‌اندازد و مانند یک پدر و برادر خوب به همه کمک می‌کند.»

وی همچنین گفت: پلیس در تصمیم گیری و تعیین خط مشی ها و رویکردهای خود نیازمند افزایش دانش خود در همه حوزه ها به ویژه روانشناسی و جامعه شناسی است.

دیدگاهتان را بنویسید