رهبر معظم انقلاب: سوریه امروز سوریه قبل از جنگ نیست، سوریه الان بیش از گذشته محترم است/ همه این کشور را یک نیرو می بینند.

رهبر معظم انقلاب: سوریه امروز سوریه قبل از جنگ نیست، سوریه الان بیش از گذشته محترم است/ همه این کشور را یک نیرو می بینند.

مقام معظم رهبری با اشاره به دستاوردهای بزرگ سوریه در عرصه سیاسی و نظامی گفتند: سوریه امروز سوریه قبل از جنگ نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه امروز رئیس جمهور و مردم سوریه به مردم منطقه افتخار می کنند، افزودند: برخی از سران کشورهای همسایه ما و شما با سران رژیم صهیونیستی نشسته و بایستید و با هم قهوه بنوشید، اما مردم. از این کشورها در خیابان‌های روز قدس بیرون می‌روند. «آنها مملو از مردم و شعارهای ضدصهیونیستی هستند و این واقعیت امروز در منطقه است.

وی عوامل موثر بر مقاومت و پیروزی سوریه در جنگ بین المللی را مورد بررسی قرار داد و خطاب به آقای اسد گفت: یکی از مهمترین عوامل روحیه بالای جنابعالی است و انشاءالله با این روحیه می توانید جنگ را بازسازی کنید زیرا کارهای بزرگی در پیش است. شما هستید.

رهبر معظم انقلاب همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی گفتند: این شهید بزرگوار تعصب خاصی نسبت به سوریه داشت و به معنای واقعی کلمه فداکاری کرد و رفتارش در سوریه با رفتارش در هشت سال دفاع مقدس هیچ تفاوتی نداشت. “.

وی افزود: شهید سلیمانی و دیگر اعضای برجسته سپاه از جمله شهید همدانی زحمات زیادی کشیدند و موضوع سوریه را یک وظیفه و تکلیف مقدس دیدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: این رابطه برای هر دو طرف حیاتی است و نباید اجازه دهیم که تضعیف شود، بلکه باید آن را تا حد امکان تقویت کنیم.

وی با اشاره به ابراز دوستی و محبت برخی کشورهایی که در سال های گذشته در خط مقدم مقابله با سوریه بوده اند، افزود: باید خط آینده تجربیات گذشته را روشن کنیم.

رهبر معظم انقلاب روحیه و نشاط رئیس جمهور سوریه را زمینه ساز انجام کارهای بزرگ می دانند و می فرمایند: ایشان برای بهبود روابط دو کشور بیشتر استفاده می کنند.

در این دیدار که حجت‌الاسلام رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای بشار اسد با تشکر از مواضع و حمایت‌های ملت و دولت ایران و همچنین یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: ایشان به همه مردم منطقه نشان دادند. که جاده ایران راه درست و اصولی است.

رئیس جمهوری سوریه گفت: خرابه های جنگ را می توان بازسازی کرد اما اگر پایه ها و اصول از بین برود قابل بازسازی نیست و مقاومت ملت ایران در برابر اصول و مبانی امام خمینی (ره) که ادامه یافت. با تلاش خود راه را برای پیروزی های بزرگ برای ملت ایران هموار کنید. مردم منطقه به ویژه مردم فلسطین.

آقای بشار اسد افزود: برخی معتقدند حمایت ایران از جبهه مقاومت، حمایت تسلیحاتی است، در حالی که مهمترین حمایت و کمک جمهوری اسلامی دمیدن روحیه مقاومت و تداوم آن است.

رئیس جمهور سوریه در پایان تاکید کرد آنچه رژیم صهیونیستی را از اداره منطقه ناتوان کرده است، روابط راهبردی ایران و سوریه است که باید به قوت خود ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید