رهبر معظم انقلاب: آمریکا تا اینجای کار اوکراین را آورده است/ قرار است به جنگ اوکراین پایان دهیم

رهبر معظم انقلاب: آمریکا تا اینجای کار اوکراین را آورده است/ قرار است به جنگ اوکراین پایان دهیم

گزیده ای از حضرت آیت الله خامنه ای به مناسبت عید سعید فطر به شرح زیر است:

مبعث پیامبر اکرم بر تمام امت بزرگ اسلامی و برای ملت عزیز ایران و برای همه آزادگان جهان. یوم القیامه و شب قیامت، شبانه روزی است که در آن بزرگترین هدیه عالم هستی است که در دعای شب مبعث برای تجلی باشکوه نبی مکرم اسلام، برترین بنده خدا تعبیر شد. داده و هدیه شده البته بعثت، بعثت پیامبر اکرم(ص) نیز هدیه ای برای همه بشریت است. اگر از بین ارزش‌های فراوان اسلام فقط دو ارزش را در نظر بگیریم، اگر فقط دو ارزش را در نظر بگیریم، یعنی عنصر گسترش عقلانیت و عنصر پرورش اخلاق – که طیف بسیار وسیعی از ارزش‌های اسلامی است – اینها. دو عنصر مهم از این ارزش ها.

اگر به این دو عنصر توجه کنیم، آنچه اسلام در مورد آنها تأکید کرده است، متوجه می‌شویم که اسلام بالاترین موهبت و وسیله سعادت را به بشر داده است. دعوت اسلام به عقلانیت و گسترش عقلانیت بسیار مهم است. ده ها آیه در قرآن وجود دارد، ده ها مورد، شاید نزدیک به صد مورد، اگر بشمارم.

در مورد رشد مفاهیم اخلاقی و تربیت اخلاقی همین بس که اسلام در پیش زمینه اهداف رسالت اخلاق و خودسازی را ذکر کرده است. به جای قرآن، فرستادن کافران، پیامبر آیات آنها را در میان آنها تلاوت می کند و اولین آن تزکیه است.

تجربه تاریخی بعث هنوز امکان پذیر است. انقلاب اسلامی نمونه ای از این تجربه است.

ما با جنگ در سراسر جهان مخالفیم

ما با کشتار مردم و تخریب زیرساخت های مردم مخالفیم

ما مثل مردم غرب نیستیم که وقتی در افغانستان روی کاروان عروسی بمب می‌اندازیم، فکر می‌کنیم مبارزه با تروریسم است، اما با جنگ در سراسر جهان مخالفیم.

در اوکراین، ما موافق توقف جنگ هستیم

ریشه بحران در اوکراین سیاست آمریکاست

آمریکا تاکنون اوکراین را آورده است

حمایت غرب از دیکتاتوری ها یک سراب است نه واقعیت. این را همه دولت های وابسته بدانند

رئیس جمهور اوکراین و رئیس جمهور فراری افغانستان گفت: ما به آمریکا و دولت های غربی اعتماد کردیم و آنها ما را تنها گذاشتند.

مردم مهم ترین حامیان دولت ها هستند و اگر مردم در اوکراین وارد میدان می شدند، این اتفاق نمی افتاد

مثل عراق صدام که مردم به میدان نمی آمدند

آمریکا نمونه کاملی از جهل مدرن است. آمریکا یک رژیم مافیایی است.

اوکراین قربانی سیاست ایجاد بحران آمریکا شده است. ما طرفدار پایان دادن به جنگ در اوکراین هستیم، اما درمان هر بحرانی شناسایی ریشه های آن است. ریشه بحران اوکراین، آمریکاست.

دیدگاهتان را بنویسید