آمریکا مسئول جنگ جاری اوکراین و بحران اروپاست/ توقف جنگ در اوکراین در دستور کار آمریکا نیست


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819974

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا با سیاست غلط خود در صدد ضربه زدن به روسیه، مردم اوکراین و سپس مردم اروپا است که امروز با قحطی نان و نفت و تورم بالای 30 درصد مواجه است.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اینکه جنگ اوکراین و روسیه به دلیل سیاست های مداخله جویانه آمریکا هزینه های اقتصادی زیادی را برای کشورهای اروپایی به همراه داشته است، گفت: آمریکا معتقد است این پتانسیل را دارد که اوکراین را به افغانستانی دیگر برای روسیه تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه کودتای 2014 اوکراین نیز توسط آمریکا برای ضربه زدن به روسیه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: اگر سیاست آمریکا نبود، بحران اوکراین رخ نمی داد. ایالات متحده در اوکراین کودتا کرد و حکومت دست نشانده ای را در کشور تحمیل کرد که اجازه تغییر وضعیت فعلی را نداشت.

این کارشناس بین الملل با بیان اینکه در سایه جنگ روسیه با اوکراین، فرصت های زیادی به شرکت های تسلیحاتی و انرژی آمریکا داده شده است، گفت: آمریکا یک دولت مافیایی دارد و سیاست هایش تحت تاثیر این جریان مافیایی است.

ایزدی با اشاره به اینکه پایان دادن به وضعیت اوکراین در دستور کار آمریکا نیست، ادامه داد: بر اساس مواضع مقامات آمریکایی مشخص است که آمریکا به دنبال پایان دادن به جنگ در اوکراین آن گونه که می خواهد است. پایان درازمدت، پس می گویند بحران اوکراین باید خاتمی را درست پیدا کند!

وی با اشاره به اینکه قربانیان این سیاست آمریکا در اوکراین برای ضربه زدن به روسیه، مردم اوکراین و سپس مردم اروپا هستند که امروز با گرسنگی نان و نفت و تورم بالای 30 درصد مواجه هستند، خاطرنشان کرد: دولت های اروپایی نیز با این موضوع درگیر هستند. . آنها کاملاً آگاه هستند، بنابراین آنها می خواهند وضعیت اوکراین به سمت پایان جنگ هدایت شود، اما در عمل، تحت فشار ایالات متحده، در جهتی حرکت می کنند که توسط دولت آمریکا تعیین شده است.

وی گفت: عدم استقلال در سیاست خارجی در نهایت به مسیری می انجامد که نه به نفع کشور است و نه به نفع مردم. دردناک است، اما به نفع آمریکایی ها هم نیست، زیرا مردم از افزایش قیمت انرژی مافیای آمریکا سوء استفاده می کنند و مردم آن کشور تحت فشار هستند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید