سیاست آمریکا در خاورمیانه در حال ایجاد بحران است/ جنگ اوکراین ابعاد مختلفی از نقض حقوق بشر آمریکا را آشکار کرده است


ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880391

احمدعلی مقدم گفت: جنگ اوکراین ابعاد مختلف نقض حقوق بشر آمریکا را آشکار کرد و نشان داد که قوانین جنگ با معیارهای منصفانه تعیین نمی شود، بلکه بر اساس رنگ چشم و مو و ملیت های غربی و غیر غربی است. ” این جنگ وجود نژادپرستی در غرب را علنی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمدعلی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی موتلفه در گفتگو با راه آرمان؛ وی درباره مواضع دوسویه آمریکا در قبال جنگ اوکراین و جنگ در سایر کشورها گفت: بزرگترین کانون ناآرامی ها در روز زمین، شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار است و باید جنایات و خیانت های آمریکای جهانخوار را به گوش مردم برسانیم. نسل جدید، تا ملت‌ها چهره واقعی آمریکا را ببینند.” بگذارید جنایتکاران را بشناسند و بفهمند حمایت از حقوق بشر آمریکایی به چه معناست و بدانند که ظلم، جنایت، خیانت و کشتار جامعه بشری در جهان ساخته شده است. توسط این آمریکای ضد بشری

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: طبق سخنان حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در حادثه اوکراین، همه نژادپرستی غرب را دیدند، بنابراین این اقدامات مضاعف آمریکا چیزی جز نقض آشکار برجام نیست. حقوق بشر مردم کشورهای دیگر مردم اوکراین، مردمی از نژاد اروپایی با چشمان و موهای رنگی، که در برابر جنگ کشورهای دیگر موضع نمی گیرند، همه نشان دهنده ذات شیطانی این شیطان بزرگ و زیر پا گذاشتن آن است. حقوق مستضعفان جهان، لذا بر همه لازم است در هفته بازخوانی و تبیین جنایات و مفاسد استکبار جهانی حقوق بشر آمریکا را افشا کنند تا آن را رسوا کنند.

جنگ در خاورمیانه مشکل آمریکا نیست

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، جنگ، خونریزی و غارت در کشورهای شرقی را مشکلی برای آمریکای خونخوار نیست و افزود: جنگ در خاورمیانه، سوریه، افغانستان، یمن، فلسطین، عراق و… برای آمریکا مشکلی نیست زیرا مردم این کشورها نژاد اروپایی ندارند و در واقع آمریکای نژادپرست مدام رفتار تبعیض آمیز از خود نشان می دهد، بنابراین سیاه پوستان اوکراین که می خواستند برای فرار از جنگ سوار قطار شوند، پیاده شدند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه این شیطان بزرگ هرگز قابل اعتماد و قابل اعتماد نبوده است، ابراز کرد: درست است که هدف آمریکا جذب کشورهای وابسته و متکی به خود مانند اوکراین و کشورهای مرتجع عربی، غارت آنها و ایجاد بحران در منطقه است. سیاست اصلی دوستی ظاهری آمریکا، سیاست توسعه طلبانه تسلط و استعمار بر کشورهاست، اما ما مسلمانان جهان در مقابل استانداردهای دوگانه آمریکا در زمینه حقوق بشر سکوت نکرده و آن را محکوم می کنیم.

جنگ در اوکراین ابعاد مختلفی از نقض حقوق بشر آمریکا را آشکار کرد

وی ادامه داد: جنگ اوکراین ابعاد مختلف نقض حقوق بشر آمریکایی را آشکار کرد و نشان داد که قوانین جنگ با معیارهای عادلانه تعیین نمی شود، بلکه بر اساس رنگ چشم و مو و ملیت های غربی و غیر غربی تعیین می شود. این جنگ وجود نژادپرستی در غرب را علنی کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یکی از رسواترین و افشاگرترین اپیزودهای دوران مدرن از نظر ظلم، تجاوز و استکبار» بود.

مقدم با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در قبال جنگ کشورها تاکید کرد: مواضع دوگانه آمریکا در قبال جنگ اوکراین و جنگ دیگر کشورها تنها نشان دهنده نقض حقوق بشر و نژادپرستی آشکار است اما در واقع جنگ در کشورهای دیگر است. آمریکا را به اهداف می رساند به فرموده مقام معظم رهبری: «آمریکا با بحران آفرینی در جهان امرار معاش می کند.» بنابراین این وظیفه آمریکاست که برای رسیدن به اهداف شوم توسعه ای خود بحران و جنگ ایجاد کند وگرنه این آمریکا بود که با وعده ها و سیاست های او اوکراین را به دروغ به این نقطه رساند و باعث جنگ در اوکراین شد.

مواضع دوگانه آمریکا در بحران های غرب آسیا

وی با انتقاد از مواضع دوگانه آمریکا در بحران اوکراین و دیگر بحران های غرب آسیا گفت: سیاست آمریکا در کشورهای منطقه و خاورمیانه سیاست جنگ، تخریب و بحران آفرینی است. شیطان بزرگ با ورود به امور داخلی دولت ها و تغییر حکومت ها به دنبال اجرای سیاست است، غارتگری و استعمار ذخایر دولت هاست، لذا این استکبار جهانی هیچ گاه از درب دوستی و حمایت وارد نشده است و همیشه فقط به فکر خود است. با دروغ و سوء نیت، حاضر است حتی مردم بی گناه و بی دفاع را قربانی جاه طلبی های شوم خود کند، به همین دلیل است که سران دولت ها باید هوشیار باشند و توسط این شیطان بزرگ گمراه نشوند.

مقدم تصریح کرد: آمریکای استکبار و غرب گرا از جنگ سایر کشورها به گونه ای سود می برد که نفت سوریه را می دزدد، ثروت ملی مردم افغانستان و عراق را غصب می کند، شبانه روز در غرب از جنایات صهیونیست ها دفاع می کند. آسیا و همچنان هشت ساله است، مردم یمن بمباران می شوند، اما غربی ها و آمریکا نه تنها آن را محکوم نمی کنند، بلکه از جنایت علیه مردم حمایت تبلیغاتی، رسانه ای، زبانی و حتی عملی می کنند و این در حالی که همه این بحران ها را به نام حمایت از حقوق بشر انجام می دهند.

آمریکا اسرائیل غاصب است

وی با اشاره به جنایات آمریکا تصریح کرد: مصادره اموال ایران، تحریک و حمایت از عراق در حمله به ایران و غارت اموال و منابع کشورمان، تامین سلاح های شیمیایی عراق علیه ملت ایران، تامین هزینه های سرنگونی جمهوری اسلامی، تحریم های همه جانبه علیه عراق. ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون، حمله به هواپیمای مسافربری، حمایت از منافقین و گروهک های تروریستی، حمایت از همه قیام و اغتشاش در سال های 78، 82 و 88، ترور افراد و … دانشمندان هسته ای و غیره که بیانگر تمام خیانت های این شیطان بزرگ است.به صورت مصاحبه نیست.

مقدم اذعان کرد: آمریکا در واقع غاصب اسرائیل است و هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد زیرا همه عوامل آمریکا صهیونیست و اسرائیلی هستند و همچنین عوامل آمریکا بربر و مخالف حقوق بشر هستند زیرا برای زندگی، آزادی و نظر مردم ارزشی قائل نیستند. ملت های جهان نیستند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خاطرنشان کرد: آمریکا و حامیانش هر جا که منافع آنها در خطر باشد مرتکب انواع جنایات از جمله: جنگ، اشغالگری، کشتار زنان مظلوم و… می شوند. بچه ها و آنها دریغ نمی کنند، بنابراین عامل اصلی استقلال، دولت ها، مردم و توانایی های داخلی یک کشور هستند، وعده های توخالی و فریبکارانه آمریکا نیست و من تعجب می کنم که چرا کشورهای اروپایی که ادعای خود را دارند، برای کشور و کشور خود ارزشی قائل نیستند. ملت‌ها و استقلال فکری ندارند، چون سربازان در اختیار آمریکای جنایتکار هستند تعطیل می‌شوند، آیا واقعاً برای آنها جالب نیست؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید